העיתונאי השבדי דונלד בוסטרום: "הביקור בישראל גרם לי לשנות את עמדתי"

כך דווח בגלי צה"ל ■ בוסטרום, שהאשים את צה"ל בסחר באיברי פלסטינים, ביטל את השתתפותו בכנס אנטי-ישראלי בביירות ■ "כרגע אני לא מתכוון להשתתף יותר בכנסים מסוג זה"

דונלד בוסטרום, העיתונאי השבדי שהאשים את צה"ל בסחר באיברים של פלסטינים ועורר סערה בישראל, נסוג בו מעמדתו האנטי-ישראלית - כך דווח היום (ה') בגלי צה"ל.

בוסטרום, שביקר בישראל בתחילת החודש וספג ביקורת רבה בגין הכתבה האמורה שפרסם, היה אמור להשתתף בכנס אנטי-ישראלי בביירות השבוע, אך הוא ביטל את השתתפותו. כאשר נשאל מדוע ביטל את השתתפותו בכנס, אמר כי הביקור בישראל גרם לו לחשוב מחדש על עמדותיו.

מאז שפרסם את הכתבה השקרית שהאשימה את חיילי צה"ל בסחר באיברי פלסטינים, זכה בוסטרום לקיתונות של בוז מצד ישראל ותומכיה, אך הפך לפרסונה אהודה במיוחד בעולם הערבי. בוסטרום הוזמן לכנסים ופורומים אנטי-ישראליים בעולם הערבי, וביקר בין היתר במדינות כגון כוויית וקטאר, שם הוא חזר על הטענות שהעלה באותה כתבה וזכה לאוזן קשבת בעולם הערבי, בלשון המעטה.

אך הביקור בישראל בתחילת החודש הביא לשינוי. כזכור, בוסטרום היה נוכח בכנס דימונה לתקשורת, שם התעמת עם יאיר לפיד אשר כינה אותו "אנטישמי". יאיר לפיד כינה את העבודה של בוסטרום "עיתונאות גרועה" והטיח בפניו: "אני אומר לך, אדוני, שאתה אנטישמי. אתה פשוט לא יודע שאתה אנטישמי".

לא ברור מה בדיוק נגע לליבו של בוסטרום בעת ביקורו בישראל, אולם הוא ציין כי "לא הרגשתי שהתייחסו אליי בחוסר הוגנות. לקחתי את הדברים לתשומת-לבי. אני רוצה לבחון מחדש את עמדתי, וכרגע אני לא מתכוון להשתתף יותר בכנסים מסוג זה". בוסטרום התייחס, כאמור, לכנסים אנטי-ישראליים בעולם הערבי להם הוזמן באחרונה.

יש לציין כי לא היה זה ביקורו הראשון של בוסטרום בישראל. העיתונאי השבדי ביקר בישראל עשרות פעמים ב-30 השנים האחרונות, ויש לו גם חברים בישראל המזוהים עם השמאל הקיצוני.