מנכ"ל בלופניקס, ירון צואלה: "השוק מתאושש; נחזור לצמיחה"

חברת התוכנה דיווחה על ירידה 15% בהכנסות ל-18.6 מיליון דולר ועל רווח של כמיליון דולר ברבעון השלישי - ועמדה בציפיות האנליסטים ■ שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-54.8%

"אנחנו עושים את הצעדים הנכונים, ולמרות ההתחלה הקשה של 2009 אנחנו ממשיכים להרוויח ורואים סימנים טובים לגבי העתיד". כך אומר נשיא ומנכ"ל בלופניקס, ירון צואלה.

בד בבד עם פרסום דו"חותיה לרבעון השלישי, הודיעה בלופניקס, החברה העוסקת בהסבות (מודרניזציה) של על רכישת חברה ישראלית פרטית בשם DSKnowledge, בעסקה של 3.7 מיליון דולר. בנוסף לסכום זה, בלופניקס תקבל על עצמה חוב של 1.2 מיליון דולר של החברה הנרכשת. חלק מהתמורה לרכישה עשויה להתבצע במניות בלופניקס. DSKnowledge מעסיקה כ-60 עובדים,שיישארו כיחידה עסקית נפרדת בבלופניקס.

תוכנית צמיחה ע"י רכישות נוספות

DSKnowledge עוסקת במודרניזציה של ידע ארגוני, ובלופניקס במודרניזציה של תשתיות, והרכישה תרחיב את הפעילות שלנו", מסביר צואלה. "יש חברות שבהן יש בעיה של ניהול ידע. לדוגמה, חברות סלולר מעסיקות מאות עובדים במוקדי השירות, רובם סטודנטים שעובדים זמן קצר. אנחנו ו-DSKnowledge לוקחים את כל המידע והתוכן, ומאחדים אותם לידע ארגוני, כך שנציג שירות חדש יוכל לקבל מהמערכת המלצות מה לומר ללקוח".

לדברי צואלה, הרכישה תכניס את בלופניקס למחלקות חדשות בארגונים ותוסיף לה לקוחות חדשים. "החברה מתמקדת היום במכירות בישראל ויש לה עשרות לקוחות. המטרה שלנו היא להגדיל את ההכנסות ולהפוך את הפעילות שלה לרווחית מאוד", אומר צואלה.

בינתיים, בלופניקס מסכמת את הרבעון השלישי עם הכנסות של 18.7 מיליון דולר, הפסד נקי GAAP של 2.7 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בסך כמיליון דולר, שהם 5 סנט למניה. ברבעון הבא צפוי שיפור בשורה העליונה, ובלופניקס צופה בו הכנסות של 19-20 מיליון דולר ורווח Non-GAAP של 3-9 סנט למניה. בכך תסתכם השנה עם ירידה של עד 16% בהכנסות לעומת 2008, אך ב-2010 תחזור מגמת הצמיחה.

בלופניקס צופה הכנסות שנתיות של 83-87 מיליון דולר ב-2010 (צמיחה של 6%-13%), והרווח הנקי למניה צפוי להגיע ל-28-32 סנט למניה, לעומת 20-26 סנט ב-2009. "יש שיפור בסביבה העסקית, צבר ההזמנות גדל והתחזית שלנו לכמות העסקאות גדלה משמעותית", אומר צואלה.

בלופניקס רשמה ברבעון תזרים חיובי מזערי מפעילות שוטפת, של 15 אלף דולר, ובקופתה היו בסוף הרבעון 24 מיליון דולר. לאחר סיומו בלופניקס גייסה עוד 4.2 מיליון דולר בהנפקה פרטית לקרן Prescott מאוקלהומה. מדיווח שהעבירה הקרן ל-SEC עולה שהיא הגדילה את אחזקתה ל-26% ממניות בלופניקס, ששווים כעת 17 מיליון דולר.

"ביצענו את ההנפקה כי יש לנו תוכנית צמיחה שכוללת גם רכישות, ואנחנו לא מעוניינים לעשות רכישות תוך החלפת מניות, בטח לא במחירים האלה", מסביר צואלה. "אנחנו ממשיכים להסתכל על הזדמנויות רכישה ורצינו שיהיה לנו 'חופש תנועה' למהלכים".