בעבודה נבדקת האפשרות למנות את יורם מרציאנו ליו"ר הסיעה

לפי שעה לא ברור האם המהלך אפשרי מבחינה משפטית לנוכח העובדה שעל פי תקנון הכנסת רק ח"כ יכול לשמש בתפקיד

במפלגת העבודה בוחנים את האפשרות למנות את ח"כ לשעבר, יורם מרציאנו, ליו"ר סיעת העבודה. באחרונה נפגש יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, עם מרציאנו ודן עימו באפשרות, אלא שלפי שעה לא ברור האם המהלך אפשרי מבחינה משפטית לנוכח העובדה שעל פי תקנון הכנסת רק ח"כ יכול לשמש בתפקיד. אלא שעל רקע הקרע במפלגת העבודה, מאז פרישתו של יו"ר הסיעה הקודם, ח"כ דניאל בן סימון, טרם נמצא מחליף שכן אף אחד מחברי הסיעה אינו מוכן לקחת על עצמו את התפקיד. בעבודה ניסו באחרונה למצוא פתרונות יצירתיים לפתרון הבעיה.

במסגרת זו, הוכנס באחרונה שינוי בתקנון העבודה שאמור היה לפתור את הבעיה. על פי השינוי, יחשבו חברי הסיעה לא רק חברי הכנסת המכהנים, אלא חברי הרשימה לכנסת עד המקום ה-20. מרציאנו נמצא במקום ה-17. עתה בודקים בעבודה מבחינה משפטית האם ניתן לכפות את השינוי בתקנון המפלגה על תקנון הכנסת. בכנסת מציינים שבזמן האחרון חלה התקרבות בין ברק למרציאנו.

בנוסף, נבדקת האפשרות האם נתן תת תמורה כספית למי שיישא בתפקיד. אלא שמפלגת העבודה נמצאת בקשיים כלכליים קשים וככל הנראה אין באפשרותה לעמוד בתשלומים נוספים. תפקידו של יו"ר הסיעה לנהל את הישיבות השבועיות של הסיעה בימי שני וכן לקבוע את סדר יומה.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "יורם מרציאנו איש ראוי ומקובל. איננו בטוחים כי הנושא אפשרי מבחינה פרוצדוראלית. תפקיד יו"ר הסיעה הוא תפקיד התנדבותי".