ותודה לגוגל: אינקרדימייל מעלה את תחזיותיה השנתיות ל-2009

החברה, המפתחת אפליקציות חינמיות עבור משתמשי דואר אלקטרוני, אך בונה את עיקר צמיחתה על פרסום מבוסס חיפוש, רשמה ירידה של 2% בהכנסות הרבעון השלישי

אינקרדימייל ממשיכה להצדיק את החיבוק החם שקיבלה מציבור המשקיעים מתחילת השנה. החברה, המפתחת אפליקציות חינמיות עבור משתמשי דואר אלקטרוני, אך בונה את עיקר צמיחתה על פרסום מבוסס חיפוש (בשיתוף עם גוגל), סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 6.6 מיליון דולר - גידול של 13%. בהשוואה לרבעון הקודם, ירדו ההכנסות בשיעור של 2% על רקע עונתי, או כפי שמסביר זאת המנכ"ל, עופר אדלר, "באופן מסורתי, המשתמשים מבלים פחות זמן מול המחשב האישי במהלך חודשי הקיץ. אך עצם העובדה שרשמנו ברבעון זה הכנסות גבוהות יותר מאשר ברבעוני החורף הקודמים, מעודדת אותנו".

מתחילת השנה רשמה החברה הכנסות של 19.7 מיליון דולר, וכפי שעדכנה בתחילת החודש הנוכחי היא צופה כי תסיים את 2009 עם הכנסות של 27 מיליון דולר (גידול שנתי של 23%) ועם רווח תפעולי של 11 מיליון דולר (לעומת רווח תפעולי של 1.4 מיליון דולר בשנה הקודמת). בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמד הרווח התפעולי על 8.5 מיליון דולר, מתוכם 2.9 מיליון דולר ברבעון השלישי לבדו.

אינקרדימייל חבה את פריחתה לענקית החיפוש האמריקנית גוגל. בזכות כניסתה לתוכנית Adsense של גוגל, החלו לזרום לפתחה של החברה הישראלית הכנסות כתוצאה מפרסום מבוסס חיפוש, וחלקן בתוך סך ההכנסות גדל מרבעון לרבעון. מניית אינקרדימייל נסקה לפני כחודשיים וחצי למחיר שיא של כל הזמנים - 10.56 דולר, אך מאז התממשה וכרגע היא נסחרת לפי מחיר של 8.08 דולר, המשקף לחברה שווי של 74 מיליון דולר - עלייה של 269% מתחילת השנה.

30 מיליון דולר פנויים

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי למניה של 23 סנט (על בסיס Non GAAP). את אינקרדימייל עדיין לא מכסים מספיק בתי השקעות, ולכן אין קונצנזוס אנליסטים אליו ניתן להשוות את תוצאותיה בפועל. מתחילת השנה עמד הרווח הנקי של החברה על 5.9 מיליון דולר, לעומת רק 48 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

לחברה יש כיום מזומנים והשקעות לזמן קצר בשווי של 30 מיליון דולר - כר נוח לביצוע רכישות ו/או השקעות במחקר ופיתוח.