הזוג אולמרט יוותר על הבית ברחוב כרמיה בתמורה ל-6.6 מיליון שקל

ביהמ"ש אישר את הסדר הנושים של קבוצת אלומות, שבנתה את פרויקט כרמיה בירושלים, ואישר למכור את זכויותיה בפרויקט ■ עפ"י ההסדר, הזוג אולמרט יוותר על 10% מהחוב המובטח שלהם - 7.3 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הסדר הנושים של קבוצת חברות אלומות, שבשליטת גיל מסטיי ושמעון (מוני) מידני, שבנתה את פרויקט כרמיה בירושלים, ואישר למכור את זכויותיה בפרויקט.

לפי ההסדר, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ורעייתו עליזה יוותרו על 10% מהחוב המובטח שלהם (7.3 מיליון שקל), ויקבלו מכספי התמורה כ-6.6 מיליון שקל. בתמורה הם יבטלו את הסכם הרכישה ועל כל טענה כלפי אלומות.

אלומות עסקה בעיקר בייזום פרוייקטים יוקרתיים בירושלים לאוכלוסיה אמידה מהארץ ומחו"ל. היא התמחתה בביצוע פרויקטים הדורשים רמה הנדסית גבוהה, לרבות בתחום של שימוש ושיחזור מבנים. עיקר הרווחים מהפרויקטים שניהלה נבעו מקידום תוכניות לשינוי תב"ע קיימות, השבחות של ההיתרים התכנוניים והגדלת אחוזי בנייה.

בהיעדר הון עצמי משמעותי למימון הפרויקטים פנו מנהליה ל"גורמים חוץ-בנקאיים" (שוק אפור), שהעמידו הלוואות בריביות גבוהות וכנגד מתן ערבויות אישיות של מנהלי החברה ובטוחות שונות ויוצאות דופן בשוק ההון המקומי. בסופו של יום החברה נקלעה לקשיים כלכליים - בין השאר, לטענתה, לאחר הקפאת הטיפול בענייניה בוועדות המקומיות והמחוזיות בעקבות "פרשת הבית ברחוב כרמיה" של אולמרט.

הנאמן שמונה לחברה בהקפאת ההליכים, עו"ד קובי אמסטר, דיווח לבית המשפט כי מנהלי החברה יצרו מערכת סבוכה של חובות, התחייבויות ושיעבודים, ומבדיקת הנשייה המגוונת המופיעה בצמוד לנכסי החברה, ברשם החברות, רשם המקרקעין ורשם המשכונות, עלה כי קיימים סוגים שונים של נושים שנחזו להיות נושים מובטחים.

הצעת הסדר הנושים אושרה באסיפות הנושים הרלוונטיות, וכעת גם בבית המשפט. לפי ההסדר, כל זכויות חברת אלומות מ.ג. הנדסה בפרויקט כרמיה יימכרו "as is" לחברת "אחוזת כרמיה", שבבעלות קבוצת משקיעים בראשות איזי יוסף ואן ג'קובס גוטווניק, תמורת 5.6 מיליון דולר.

הסכום האמור יחולק בין הרוכשים, בעלי השיעבודים השונים בנכס, רשויות המס, הנושים בזכות קדימה וכלל הנושים הבלתי מובטחים של החברה.

השופט יוסי שפירא ציין כי מדובר במצב הפוך מהמצב הקלאסי, בו מספר הנושים המובטחים קטן, ואילו מספר הנושים הלא מובטחים רב.

הזוג גוטווניק (הרוכש את המתחם) יקבל 2.7 מיליון שקל תמורת ביטול עסקת רכישת הדירה, וכך גם מספר רוכשים נוספים יקבלו את כספם. בנוסף, הם יקבלו מרשויות המס את מס הרכישה ששילמו.

חברת אאורה ייזום נדל"ן הסכימה לקבל רק 900 אלף דולר מתוך 13.3 מיליון שקל שהמנהל המיוחד אישר לה. עו"ד אמסטר מונה ככונס נכסים לביצוע ההסדר. (פש"ר 4302/07).