גוגל צפויה להשיק השבוע את מערכת ההפעלה כרום OS; רוכשת ספקית VoIP

מערכת ההפעלה של גוגל תהיה זמינה להורדה כבר בשבוע הבא ■ גוגל אישרה שלשום את עסקת הרכישה של גיזמו 5 המתחרה בסקייפ ■ מדיווחים משתמע כי מדובר בסכום של כ-30 מיליון דולר

מערכת ההפעלה כרום OS של ענקית החיפש גוגל , צפוייה להיות זמינה להורדה כבר בשבוע הבא, כך דיווח אתמול (ו') הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ' בהסתמך על מקורות מקורבים לחברה.

כבר עברו ארבעה חודשים מאז שגוגל הודיעה לראשונה כי היא מתכוונת להשיק מערכת הפעלה ובכך להתחרות ב-מיקרוסופט ו-אפל . אז היא דיווחה כי גרסה ראשונית של מערכת ההפעלה, ששמה הוא כרום OS, כשם הדפדפן עליו היא בנויה תצא בסתיו 2009.

לפי התוכנית, מדובר במערכת הפעלה בקוד פתוח, עובדה המאפשרת למפתחים חיצוניים לחברה לכתוב תוכנות ותוספות למערכת באופן חופשי. לדברי גוגל, תאופיין ב"מהירות, פשטות ובטיחות".

כמו כן, גוגל הודיעה כי היא עובדת עם חברות כ-ASUS ,Texas Instruments ו-HP על הפרויקט, ומסתמן כי Chrome OS תהיה זמינה בתחילה למחשבי EEE של ASUS.

לפי הצהרותיה בעבר, מייעדת גוגל את מערכת ההפעלה החדשה בעיקר לפלח הנטבוקים - המחשבים הניידים הזעירים והזולים בעלי משאבים מוגבלים המשמשים בעיקר לגלישה ברשת. עם זאת, בגוגל טוענים כי המערכת תותאם ותשווק בסופו של דבר גם למחשבים רגילים.

נציין כי מערכת ההפעלה כרום OS תהיה זמינה להורדה בחינם ברשת.

מייקל ארינגטון, מייסד -TechCrunch, צופה כי החולשה המרכזית של מערכת ההפעלה תהיה תמיכה בדרייברים. "אל תצפו להיות מסוגלים להתקין את מערכת ההפעלה על כל לפטופ או מחשב ביתי שיש לכם מהיום הראשון", כתב ארינגטון.

בהקשר אחר, נציין כי גוגל אישרה שלשום (ה') את עסקת הרכישה גיזמו 5, ספקית שיחות VoIP המתחרה בסקייפ. היקף העסקה לא נמסר באופן רשמי מגוגל, אך מדיווחים משתמע שמדובר בסכום של כ-30 מיליון דולר.

גיזמו 5 היא ספקית שיחות קוליות באינטרנט, בדומה לסקייפ, אך בניגוד לסקייפ המקודדת את השיחות בפרוטוקול פרטי, משתמשת גיזמו 5 בטכנולוגיית SIP - תקן פתוח.

בהודעת גוגל נמסר כי טרם הוחלט באיזה אופן ישתלבו שירותי גיזמו 5 בשרות השיחות של גוגל, Google Voice, אך מהנדסי גיזמו 5 יעברו לעבוד במעבדות גוגל בשיתוף עם צוות הפיתוח של Google Voice.