ישראל וקליפורניה יחתמו על הסכם בתחום האנרגיה המתחדשת

שר התמ"ת ומושל קליפורניה יחתמו הערב על הסכם שיתוף-הפעולה בפורום סבן ■ הסחר עם ארה"ב בחודשים ינואר-ספטמבר 2009 עמד על כ-17 מיליארד דולר, מתוכם כ-12 מיליארד דולר יצוא ומעל ל-5 מיליארד דולר יבוא

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ומושל מדינת קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, צפויים לחתום הערב (א') על הסכם הבנות לשיתוף פעולה תעשייתי בתחום האנרגיה המתחדשת. החתימה תהיה במהלך ביקורו של שוורצנגר בארץ במסגרת פורום סבן.

החתימה על ההסכם עם קליפורניה תקדם שת"פ אסטרטגי-מסחרי בין מדינת ישראל וקליפורניה בתחום האנרגיה ממקורות מתחדשים וטכנולוגיות סביבה, באמצעות יצירת שותפויות בין חברות ישראליות בתחום האנרגיה ממקורות מתחדשים ואיכות סביבה, לבין התעשייה וגורמים מוניציפאליים בקליפורניה. ההסכם יגביר את ההשקעות בין המדינות, ויגביר את שיתוף הפעולה המחקרי ותיאום פעילויות בנושאים אלו.

שר התמ"ת בן אליעזר אמר כי "הסכם חשוב זה יוכל להגביר את המחקר בין שתי המדינות רוויות השמש, ולהקל על שיתופי הפעולה בין חוקרים ותעשיינים מ-2 הצדדים. שתי המדינות מוכרות בעולם כבעלות יכולות גבוהות בתחום האנרגיות החלופיות, ועל כן הסכם זה חשוב ומתבקש. מדובר בהסכם ייעודי בתחום האנרגיה המתחדשת עם כלכלה חשובה כמו קליפורניה, המהווה את המרכז הטכנולוגי החשוב בעולם".

הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת לחוף המערבי, סיגל אדמוני רביד, מוסרת כי שוק הקלינטק האמריקאי, ובייחוד שוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב הינו בעל פוטנציאל עסקי אדיר עבור החברות הישראליות. "תכנית התמריצים של הנשיא אובמה מקצה עשרות מיליארדי דולרים לפרויקטים בתחום המים והאנרגיה, והשוק האמריקאי אינו מסתכם בתכנית זו בלבד. אמנם ניתן לראות חדירה איטית של חברות ישראליות פנימה, אך חשוב לעשות זו בצורה מובנית. השוק הקליפורני הינו ללא ספק מהמתקדמים בשווקים האמריקאיים בתחום זה ולכן מהווה נקודת התחלה נוחה יחסית עבור החברות הישראליות ".

הסחר עם ארה"ב בין החודשים ינואר-ספטמבר 2009 עמד על כ-17 מיליארד דולר, מתוכם כ-12 מיליארד דולר יצוא, ומעל ל-5 מיליארד דולר יבוא. מהשוואה לאותה תקופה בשנת 2008, ניתן לראות ירידה של כ-12% ביצוא הישראלי לארה"ב. בנוסף לכך, מאותה השוואה ניתן לראות שבחודשים ינואר-ספטמבר 2009 חלה ירידה של מעל ל-25% ביבוא מארה"ב.