החוב גודל, ההכנסות נופלות. תקופה קודרת בגלזגו ריינג'רס

המועדון הסקוטי הרגיש על בשרו את אי ההשתתפות בצ'מפיונס ליג בעונת 2008/09: החוב צמח מ-9.5 מיליון ליש"ט ל-31 מיליון ליש"ט, וההכנסות הסתכמו ב-39.7 מיליון ליש"ט בלבד, צניחה של קרוב ל-25 מיליון ליש"ט

לאוהדי גלזגו ריינג'רס הסקוטית אין יותר מדי סיבות לשמוח בימים אלו. אמנם בליגה הם כרגיל רצים ראש בראש על אליפות עם היריבה העירונית סלטיק, אבל בצ'מפיונס ליג מצבם רע - שתי נקודות בלבד אחרי ארבעה משחקים וסיכוי קלוש להעפיל לשלב הבא. ואם מה שקורה על הדשא לא מספיק, אז אוהדי ריינג'רס גם היו צריכים לשמוע בתקופה האחרונה איך בנק לוידס לקח שליטה על הקבוצה, בעקבות החוב שצברה האגודה וחוסר היכולת שלה להחזיר אותו.

אבל כמו הגשם, גם הצרות בגלזגו מגיעות בכמויות גדולות. פרסום הדו"חות הכלכליים של המועדון לשנה הפיסקאלית שהסתיימה ב-30 ביוני (עונת 2008/09) מצייר תמונה עגומה למדי: החוב צמח מ-9.5 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה אשתקד ל-31 מיליון ליש"ט. הצמיחה המדאיגה של החוב היא תוצאה של צניחה משמעותית בהכנסות, מ-64.5 מיליון ליש"ט בעונת 2007/08 ל-39.7 מיליון ליש"ט בלבד בעונה החולפת. עד כמה המספר הזה נמוך עבור ריינג'רס? מדובר בהכנסה מצחיקה לעומת זו שהשיגה סלטיק, היריבה העירונית השנואה בעונה החולפת (72.59 מיליון ליש"ט). גרוע מכך, מדובר בהכנסה השנתית הנמוכה ביותר שמציגה ריינג'רס מזה תשע שנים.

התוצאות הכלכליות האלו מוכיחות בפעם המי יודע כמה שהשתתפות בליגת האלופות שווה המון כסף למועדוני הכדורגל באירופה. בריינג'רס מסבירים את הירידה בהכנסות בכישלון של המועדון להעפיל לצ'מפיונס: "העובדה שלא השתתפנו במפעל אירופי הזיקה לנו בשיעור של 10.9 מיליון ליש"ט בהכנסות מפרסום, בנוסף ל-13 מיליון ליש"ט שהיו אמורים להיכנס מכרטיסים ואירוח ימי המשחק האירופיים", הסביר אלאסטייר ג'ונסטון, יו"ר הקבוצה. "ברור שאי אפשר להעמיד קבוצה עם הוצאות כמו שלנו מבלי להשתתף בצ'מפיונס".

ולמה בכל זאת לא הכל קודר בריינג'רס? על-פי הדו"חות, את העונה החולפת היא סיימה בהפסד נקי של 12.7 מיליון ליש"ט. לא נעים, אבל בטח לא נורא בהתחשב בהפסד הכולל שרשם המועדון לפני שש ושבע שנים - 61 מיליון ליש"ט.