האם הצרפתים עושים "דווקא" לאירים?

משחק הגומלין של פלייאוף מונדיאל 2010 בין צרפת לאירלנד עשוי לא להיות משודר באירלנד ■ הסיבה: ההתאחדות הצרפתית זועמת על מקבילתה האירית, שמכרה הזכויות למשחק הראשון במחיר מופקע לערוץ עצמאי

נבחרת אירלנד הפסידה אתמול (שבת) 1-0 במשחק הראשון מול צרפת בפלייאוף על העלייה למונדיאל 2010. אבל גם אם אוהדיה בונים על קאמבק מופלא במשחק הגומלין שייערך בפריז ביום רביעי, ספק גדול אם הם יוכלו לראות אותו.

אף ערוץ באירלנד עדיין לא רכש את זכויות השידור של המשחק, וזאת עקב דרישה גבוהה מדי של התאחדות הכדורגל הצרפתית, המחזיקה בזכויות. על-פי "הפריזיאן", ההתאחדות דורשת 1.5 מיליון אירו עבור השידור, בעוד התחנות האיריות לא מוכנות לשלם יותר מ-600 אלף אירו.

בצרפת טוענים כי ההתאחדות עושה "דווקא" לאירים, אחרי שההתאחדות האירית התעקשה למכור את הזכויות למשחק שנערך אתמול לערוץ העצמאי M6, שהציע את הסכום הגבוה ביותר - 4.5 מיליון אירו. בהתאחדות הצרפתית היו מעדיפים שהאירים ימכרו את הזכויות לתחנה הממלכתית TF1, איתה משתפים בהתאחדות פעולה באופן קבוע.

התחנה הלאומית של אירלנד, RTE, עדיין לא אמרה נואש ומנהלת מו"מ עם ההתאחדות הצרפתית, כאשר גם Sky Sports עדיין בתמונה.

במידה והמשחק לא ישודר בסופו של דבר באירלנד, הרי שלא יהיה מדובר בתקדים: בפלייאוף על ההעפלה ליורו 2000 לא שודר באירלנד משחקה של הנבחרת האירית בטורקיה, לאחר שההתאחדות הטורקית דרשה 3 מיליון אירו עבור זכויות השידור, סכום אותו RTE לא הסכימה לשלם.