המשביר מאשרת את הפרסום ב"גלובס": תקים רשת סופרמרקטים

תקים בתוך 3 שנים רשת סופרמרקטים שתמנה 20 סניפים ■ היקף ההשקעה בהקמת הרשת יעמוד על כ-50 מיליון דולר, ויעד המכירות השנתי הוא 2 מיליארד שקל ■ רמי שביט: "לא צריכה להיות דרמה שמחר ננגח את שופרסל"

קבוצת המשביר לצרכן מאשרת את חשיפת "גלובס". היום (א') הודיעה הקבוצה כי בהתאם לאישור דירקטוריון הקבוצה מיום חמישי האחרון, היא תקים בתוך 3 שנים רשת סופרמרקטים שתמנה 20 סניפים.

היקף ההשקעה בהקמת הרשת יעמוד על כ-50 מיליון דולר, ויעד המכירות השנתי הוא 2 מיליארד שקל. מדובר ביעד מכירות גבוה במיוחד אשר אם הקבוצה תעמוד בו, הוא עשוי להציב אותה כרשת הרביעית בגודלה בישראל.

"אנחנו בתחום, זה לא שאנחנו בוחנים. יהיה לנו סופרמרקטים. אני לא חושב שצריכה להיות דרמה בעיתון שמחר ננגח את שופרסל או את רבוע כחול. זה שוק של 50 מיליארד שקל. אנחנו רוצים 2 מיליארד שקל", אומר רמי שביט, בעל השליטה בקבוצת המשביר לצרכן.

לדברי שביט, "אנחנו נהיה שחקן נישתי לחברי המועדון שלנו. הרעיון הכללי של הרשת הוא ווליו פור מאני לחברי המועדון. לא נפתה במבצעים. מבחינתנו, הלקוח יקנה את מה שצריך".

בכוונת המשביר לצרכן להקים את הרשת אך למסור את הפעלתה לידי אחת מרשתות המזון הפועלות היום בשוק. הכוונה היא להשיק את כל 20 הסניפים, שישתרעו כל אחד על שטח של כ-2,000-3,000 מ"ר, בפרק זמן קצר במיוחד. הקבוצה הצהירה היום כי הרעיון להקים רשת שתתאפיין בהוצאות תפעול נמוכות ובמודל קבוע לכל הסניפים.

כפי שנחשף ב"גלובס", הקבוצה בוחנת אפשרות לרכוש חלק מנכסי הנדל"ן שבהם יוקמו סניפי הסופרמרקט, ובכך ליהנות מפירות הרווח היזמי.

"הרעיון לפתוח 20 סניפים תוך פרק זמן קצר יחסית נועד לאפשר לרשת החדשה תנאי סחר טובים, לאפשר נגישות רחבה יחסית לחברי מועדון הלקוחות, ולתת לרשת כלים להתמודד עם התחרות בשוק - דבר שיקשה עליה לעשות עם מספר סניפים מועט", מסביר רמי שביט, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצה.

יצויין כי בעוד המותגים הפרטיים פורחים ברשתות המזון, מאז רכישת המשביר על-ידי קבוצת שביט בוטל המותג הפרטי ברשת, וגם ברשת ניו-פארם הנשלטת בידי הקבוצה אין מותג פרטי. עם זאת, שביט סירב היום להתייחס לסוגיה האם הרשת החדשה תקים מותג פרטי.