בלאומי ובבנק ישראל נושמים לרווחה: נתפס החשוד ב"פישינג"

החשוד, תושב השטחים בן 22, השיג פרטים של בעלי כרטיסי אשראי והקים מאגר של בעלי הכרטיסים ■ המעצר בוצע בסיוע צה"ל ■ החשוד יובא בצהריים לבית המשפט השלום בתל-אביב

בבנק לאומי ובבנק ישראל יכולים לנשום לרווחה. במהלך הלילה נתפס על-ידי משטרת ישראל חשוד בביצוע ניסיונות להונאה מקוונת (פישינג) כלפי לקוחות הבנקים.

המעצר בוצע בהמשך לתלונה שהגיש בנק לאומי בנדון ותוך שיתוף-פעולה מתמשך ופורה בין הבנק ומשטרת ישראל.

החשוד, 22, תושב השטחים, השיג פרטים של בעלי כרטיסי אשראי ולמעשה הקים מאגר של בעלי הכרטיסים. ניסיון דומה עשה החשוד באתר בנק ישראל.

ממשטרת ישראל מחוז תל-אביב נמסר כי המעצר בוצע בסיוע צה"ל ובלשי תחנת בנימין.

כזכור, חלק מלקוחות בנק לאומי קיבלו הודעה ובה נכתב באופן עילג (כך במקור): "לקוח נכבד. כדי להבטיח שאתה מוגן תמיד, אנחנו מציגים תוכנית חדשה על אבטחה בשם בנק מאובטחת, ותראה כמה יוזמות זה יהיה לשים במקום לשפר את חוויית בנקאות האינטרנט שלך. המשך למדוד את האבטחה החדשים".

ההפניה הובילה לאתר מתחזה הזהה לאתר האינטרנט של הבנק, אך אשר כתובתו שונה מזו האמיתית.

לפני כן, בהודעה שפירסם בנק ישראל, נמסר כי גורמים שונים שולחים הודעות דואר אלקטרוני כביכול בשם בנק ישראל, ובהן בקשה להיכנס לאתר האינטרנט של הבנק, כאשר הקישור לאתר מופיע בהודעת הדוא"ל. בהודעה הופיעה בקשה להזין את פרטי הלקוח במערכות הממוחשבות של הבנק.

בניסיון "פישינג" הנוכלים מתחזים לאתר לגיטימי, כשהם מקימים אתר אינטרנט חדש הדומה לאתר ממנו רוצים להוציא את המידע, שאף נושא כתובת URL דומה מאוד לאתר המקורי.

החשוד יובא היום (א') בצהריים לבית המשפט השלום בתל-אביב.