פרס: "שני הוא אדם צנוע שהגיע להישגיו בשתי ידיים וביושר"

האקזיט של מייסד GVT הפך לשיחת היום במשלחת הישראלית לברזיל; אלישע ינאי: "שני הוא סיפור סינדרלה אמיתי"

האקזיט המרשים של שאול שני בחברת GVT הברזילאית התפרסם בעיצומה של המשלחת שמוביל נשיא המדינה, שמעון פרס, בימים אלה בברזיל. למשלחת זו התלוו כ-40 מנכ"לים של חברות שמעוניינים לפתח את עסקיהם עם ברזיל, לאור הפוטנציאל הגדול הגלום במדינה.

בהתייחס לאקזיט של שני, אמר אתמול (שבת) פרס כי "מדובר באדם צנוע, נחבא אל הכלים, שהגיע להישגיו בשתי ידיים וביושר. יש עוד עשרות ישראלים כמוהו ואני שמח שישראלים משקיעים בכל מיני מקומות בעולם".

עוד התייחס פרס לעובדה שאקזיט כל כך גדול שייך לאדם אחד ואמר כי "העולם עובר תהליך של גלובליזציה אבל גם של אינדיבידואליזציה. אדם אחד יכול להקים משק שלם מבלי להשמיד אף אחד. הסוד של ישראל היא היוזמה האינדיבידואלית", ציין פרס.

תפס כותרות

האקזיט של שני תפס לא מעט כותרות בעיתונות הכלכלית המקומית בברזיל. במהלך סוף השבוע דיברו חברי המשלחת על האקזיט המרשים של שני ופירגנו לו על כך. נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, ממובילי המשלחת בברזיל, התייחס לאקזיט ואמר כי "שני הוא סיפור סינדרלה אמיתי ומגיע לו כל הכבוד".

את מה ששני הצליח לעשות בגדול בברזיל, מקווים כעת מנהלי חברות ישראליות נוספות לנסות ולשחזר. ברזיל צלחה יחסית את המשבר הכלכלי בשלום והיא נחשבת למדינה בעלת פוטנציאל אדיר לחברות ישראליות, בעיקר מתחום התעשיות הביטחוניות וההיי-טק. גם הממשלה המקומית משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בפיתוח התשתיות והתקשורת במדינה. גם העובדה שברזיל צפויה לארח את משחקי מונדיאל 2014 ואת האולימפיאדה ב-2016 מהווה מנוע צמיחה משמעותי להשקעות הצפויות במדינה.

בשבוע שעבר התקיים בסאו-פאולו שבברזיל סמינר מטעם מכון היצוא בישראל להגברת שיתוף הפעולה העסקי בין ישראל לברזיל, שבמהלכו נפגשו חברי המשלחת עם לקוחות ברזילאים פוטנציאליים. לפי נתוני מכון היצוא, 596 חברות ישראליות פעלו בברזיל בשנת 2008, עלייה של כ-6% לעומת שנת 2007. *