תחזיר את הכסף, ברק

שר לא צריך לשהות באכסנייה, אבל גם לא בסוויטה ובה אפיריון בנוסח מארי אנטואנט

אדוני שר הביטחון, אהוד ברק, אתה לא חייב שוב ושוב לכרוע ברך ולזעוק "טעיתי", "עוויתי", "פשעתי". חבל לאכול את הלב מבושה, כאב וצער ולהכות שוב ושוב על חטא שחטאת. גם לא לחזור ולהסביר בעיניים נוצצות ש"היתה תקלה" או לחזור על המנטרה "אני אחראי". הרי כולנו יודעים היטב ש"אני אחראי לכל". זה ממש אתה.

אתה, ראש מפלגת העבודה החברתית, צריך לעשות רק דבר אחד: להחזיר את הכסף. לא חלילה את כל הכסף שהוצא, ממש לא. רק חלק. תחזיר רק את החלק בהוצאה שמבטא, את ה"תקלה" ואת ה"אחריות" האישית, את היוהרה, הניפוח וההתנהלות הנצלנית והלא ראויה שלך.

אין ספק, שר ביטחון ישראלי לא צריך לשהות באכסניית נוער ולא במלון תיירים. ראוי שישהה במלון ברמה גבוהה. לא במיטה עם חדר, אלא בסוויטה, כזו שתאפשר לו לארח ולהיפגש עם גורמים שהשתיקה ראויה להם (מפאת ביטחון האומה כמובן). אבל לא מוכרחים דווקא סוויטה בנוסח מארי אנטואנט עם קישוטי זהב ומיטת אפריון. סוויטה ב-800 אירו ללילה, כפי שהוצעה במקור, בהחלט מספיקה להוד-רוממותו. אפילו 1,000 אירו ללילה.

אז במקום להצטדק פשוט תחזיר את הפער. זה שבין הסוויטה באינטרקונטיננטל ב-1,800 אירו לילה, ובין "נפוליון" בעלות של 800 לילה או "מילניום" בעלות של 1,000 לילה. אפילו נלך לקראתך ונעשה לך הנחה. לא נביא בחשבון שמשרד הביטחון היעיל, החסכני והעדכני שלך התחייב לתשלום על 6 לילות למרות שהמשלחת שהתה רק 4 ימים. מה שהפך את עלות הלינה היומית שלך ל-20,500 שקל לילה במקום 13,700 לילה, כפי שמצא מבקר המדינה.

אז בבקשה, תשיב לציבור 6,000-7,000 שקל לכל לילה שבזבזת על חשבונו. לא לקופת המדינה, לא לתקציב הביטחון, אלא לילדים בסיכון, לארוחות צהריים לילדי משפחות נזקקות, ואפילו לקניית כמה מחשבים לילדים בפזורות היהודיות, ערביות או הבדוויות במרחב שאתה חולש עליו.