יורשי לולה בר תובעים 13 מיליון שקל ממוסדות ציבור: "השתלטו על כספה"

הגישו תביעה נגד מכון ויצמן, אוניברסיטת תל-אביב, אלן יגלום ועו"ד משה פורת, בטענה כי הם קיבלו את הכסף שלא כדין מעזבונה של בר

יורשי עזבונה של לולה בר ז"ל, שהיתה אשת אופנה ומעצבת-על בישראל, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 13 מיליון שקל נגד מכון ויצמן, אוניברסיטת תל-אביב, אלן יגלום ועו"ד משה פורת. זאת, בטענה כי הם קיבלו את הכסף שלא כדין מעזבונה של בר.

לטענת היורשים, לאחר פטירתה של בר הוצאו כ-3.5 מיליון דולר שלא כדין מחשבון בנק בציריך שבשווייץ של חברת אדוקה, שהתאגדה בוואדוס שבנסיכות ליכטנשטיין, ובעלי הזכויות בחברה היו בר ובעלה המנוח.

לדבריהם, יגלום ועו"ד פורת, שהיו בזמנו מנהלי החברה, העבירו את הכספים לקופתם של מכון ויצמן למדע (כ-1.2 מיליון דולר) אוניברסיטת תל-אביב (כ-1.2 מיליון דולר) ועיריית תל-אביב קרן תל-אביב לפיתוח (כ-600 אלף דולר).

היורשים טוענים, באמצעות עוה"ד בעז בן-צור וחגי הלוי, כי פורת ויגלום, שכיהנו בהנהלת המוסדות אליהם הועברו הכספים שלא כדין, לא היו רשאים לרוקן את חשבון הבנק של החברה ולהעביר את הכספים בעורמה ובניגוד עניינים למוסדות בישראל. זאת, למרות שהיו מודעים לקיום היורשים, ולפני שהיורשים איתרו את חשבון החברה.

לטענת היורשים, בתגובה לדרישתם מהנתבעים להשיב את הכספים שלקחו שלא כדין, הגישו אלה הגדם בראשית שנות האלפיים תביעה בבית המשפט בוודאוס, שמטרתה היתה להכשיר בדיעבד את העברת הכספים.

לדבריהם, בסוף 2004 דחה בית המשפט בוואדוס את התביעה וקבע כי הזכויות בחברת אדוקה ובכספיה היו שייכות לבר בלבד, וכפועל יוצא ליורשים, שבאו בנעליה.

טרם הוגש כתב הגנה. (תא 15471-11/09).