ירון ביבי: "כשיהיה היצע דירות בישראל - המחירים לא ייקפצו"

מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל בכנס לשכת השמאים: "ההשפעה שלנו מוגבלת להיצע הקרקעות בשוק בלבד; בכוונתנו להוציא כמה שיותר יחידות דיור זמינות לשוק, כדי לתת לו את האמונה שיש מספיק דירות"

"לנו כממשלה אין השפעה על מחירי הדירות. ההשפעה שלנו מוגבלת להיצע הקרקעות בשוק בלבד, והכוונה שלנו להוציא כמה שיותר יחידות דיור זמינות לשוק כדי לתת לו את האמונה שיש מספיק יחידות דיור". כך אמר הערב (ב') ירון ביבי, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בכנס לשכת השמאים באילת.

דבריו של ביבי באו על רקע הצהרות של גורמים פוליטיים בתקופה האחרונה, בינהם שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ולפיהן הממשלה תדאג בשנה הקרובה להוזלת מחירי הדירות בעשרות אחוזים.

לדברי ביבי, צריך לזכור כי למרות העובדה שהמינהל מחזיק לכאורה ב-93% מקרקעות המדינה, בפועל מחצית מהדירות בישראל (כמיליון דירות) יושבות על קרקע פרטית. לדבריו, נכון להיום בשוק המגורים, למעלה מחצי מהדירות המוקמות בישראל מוקמות על קרקע פרטית, מה שמחליש עוד יותר את כוחו של המינהל בשליטה על המחרים.

"חובתנו לספק לשוק את מלוא הצרכים ביחידות דיור וכשיהיה מספיק היצע של יחידות דיור, אז גם המחירים לא ייקפצו". סיכם מנכ"ל המינהל.