אוריאל לין לשר נאמן: "אל תוותר על פיצול תפקיד היועמ"ש"

רה"מ נתניהו הודיע היום כי סמכויות היועמ"ש לא יפוצלו בשלב זה ■ לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "אם יהיה פיצול של תפקיד היועמ"ש, זה יקדם את אכיפת החוק בישראל"

"נאמן, אל תוותר על רעיון פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. עיתונים שבהם אני נוהג לפרסם את דעותיי אינם מוכנים היום לפרסם את דעתי בנושא הפיצול. עם כל להט היצרים והדמגוגיה שיש סביב הנושא הזה, אנחנו באמת מאמינים כי היועץ המשפטי לממשלה יכול לעשות את שני התפקידים? יהיה מלאך אשר יהיה, הוא לא יכול לטפל בנושא הזה ביעילות".

כך קורא היום (ב') אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, על רקע הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בשלב זה לא יפוצל תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה.

לין, שנשא את דברי הפתיחה בפאנל האחרון בכנס הבוררות השני לבוררות בינלאומית שערך ארגון ICC, בנוכחות שר המשפטים, ציין בתחילת דבריו כי התלבט האם לדבר מתוקף תפקידו כיום - או לחזור לכובע שחבש בכנסת ה-12 כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט.

"בחרתי לחזור הרבה שנים אחורה ולדבר כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט", אמר לין, והוסיף: "הנושא של פיצול סמכויות היועמ"ש מועבר בצורה כל-כך יצרית היום, כאילו מדובר בהצלת החוק בישראל, וכאילו שאם חלילה היועמ"ש לא יהיה זה שיוכל להגיש כתבי אישום נגד חבר כנסת או שר - אז לא ישמעו לדעתו יותר".

לין בחר שלא לדבר כלל על בוררות ולנצל את הפאנל כדי לחזק את נאמן. לדבריו, כל הטענות הנשמעות כנגד הפיצול אינן רציניות. "אם יהיה פיצול של תפקיד היועמ"ש, זה יקדם את אכיפת החוק בישראל ואת שיפור וטיהור המערכת והשחיתויות שיש לנו במדינה הזו", אמר.

בהמשך ביקר לין את התנהלותו של פרקליט המדינה, משה לדור, שהפיץ לאחרונה מכתב בו הוא מבקר את יוזמת השר לפיצול הסמכויות. "יש נורמות התנהגות שאנחנו לא יכולים לקבל. פרקליט מדינה לא יכול לנהל מאבק פומבי נגד השר ונגד דעותיו של השר שלו הוא כפוף. בתפקידו כפרקליט המדינה הוא אינו כפוף לאף אדם, אבל הוא גם עובד מדינה, ומוטלות עליו חובות של עובד מדינה. בנוסף לכך שהוא פועל כפרקליט מדינה בתחום של שיפוט והחלטות שהוא אוטונומי לחלוטין, הוא גם עובד מדינה. אנחנו לא יכולים ליצור אנרכיה בשירות המדינה. שוו לנפשכם שמחר כל פקיד ופקיד ינהל מערכת פומבית נגד השר שהוא כפוף לו. לאן נגיע?".

בסיום דבריו פנה לין אל השר נאמן ואמר: "אני רוצה לאחל לך שתצליח בתפקידך, ובעיקר שתצליח לייעל את מערכת אכיפת החוק בישראל ואת מערכת השיפוט בישראל".

נאמן עצמו, שעלה לומר דברי סיכום לפאנל, בחר להתמקד דווקא בתחום הבוררות - ולא אמר מילה על המחלוקת סביב פיצול סמכויות היועמ"ש.