46% מהציבור חוששים שמדיניות הממשלה תדרדר אותם לעוני

כך עולה מסקר מכון "דחף" שנערך לרגל יום המאבק בעוני שמתקיים היום ■ 77% מהנשאלים בסקר ענו כי האחריות לעוני אינה מוטלת רק על העניים, אלא על הממשלה

בהמשך לדו"ח העוני שפורסם לפני כשבועיים, סקר שערך מכון "דחף" בהשתתפות 500 בני אדם לרגל היום הבינלאומי למאבק בעוני שמצוין היום, מגלה נתונים מדאיגים לגבי תחושת הציבור בנוגע לטיפול הממשלה בבעיות העוני ולמצבם הכלכלי של אזרחי ישראל. 46% מהציבור חוששים שהמדיניות הכלכלית של הממשלה תוביל אותם בסופו של דבר אל מתחת לקו העוני.

בנוסף, רק כרבע מהציבור מרגיש ביטחון בקשר למצבו הכלכלי. מהנתונים אפשר ללמוד על חוסר האמון שמביע הציבור במדיניותה הכלכלית של הממשלה. עוד עולה מהנתונים, כי בעקבות המשבר הכלכלי ותחושת אי-הביטחון בנוגע למצב הכלכלי, רבע מתושבי ישראל צימצמו את ההוצאות בשנה האחרונה.

הישראלים לא צמצמו רק את רכישת המותרות, אלא גם הפחיתו קניית מוצרי מזון ותרופות. בנוסף, 77% מהנשאלים בסקר ענו כי האחריות לעוני אינה מוטלת רק על העניים, כי אם על הממשלה.

ד"ר רוני סטריאר, מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה החבר בפורום לציון יום העוני, הגיב לתוצאות הסקר באומרו: "כולי תקווה כי חברי הממשלה וחברי הכנסת יטו אוזן לאנשים החיים בעוני. זהו פתח לשיח חדש, שיתבסס על שותפות המכירה בזכויות האדם שלהם, בצורכיהם ובקשייהם. רק דיאלוג כזה, המביא אותם למרכז, מחד יתרום להעצמת יכולותיהם וליציאתם מן ה'שוליים', ומאידך יחזיר את האמון של הציבור בממשלה ובמדיניותה למען צמצום העוני ובכלל".