מטיסים בזול, מרוויחים פחות: רווחי איזי ג'ט ירדו ב-14% השנה

חברת התעופה, שהשיקה בתחילת החודש קו טיסות מוזל ת"א-לונדון, הרוויחה 71 מיליו ליש"ט בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בספטמבר ■ עליית מחירי הדלקים פגעה ברווחיות

איזי ג'ט, חברת התעופה במחירים מוזלים השנייה בגודלה באירופה, רשמה ירידה של 14% ברווחי שנת הכספים שהסתיימה ב-30 בספטמבר, בעקבות העלייה במחירי הדלקים שפגעה ברווחיות החברה.

איזי ג'ט הרוויחה 71.2 מיליון ליש"ט (כ-120 מיליון דולר) בשנה החולפת, לעומת 83.2 מיליון ליש"ט בשנה שלפני כן. הכנסות החברה צמחו ב-13% ל-2.67 מיליארד ליש"ט. מנכ"ל החברה ציין לחיוב כי היא הייתה אחת מחברות התעופה הבודדות באירופה שהציגו רווחיות בשנה החולפת. הוא אף ציין כי החברה תרשום "התקדמות משמעותית" ב-2010.

כאמור, העלייה במחירי הדלק היא זו שפגעה באיזי ג'ט. הוצאות הדלק של החברה עלו ב-14% ל-807.2 מיליון ליש"ט. הוצאות אלה אף הוחרפו בשל ירידה ערכה של הליש"ט מול הדולר, המטבע בו מתבצע המסחר בנפט.

איזי ג'ט מפעילה קווי טיסות במחירים מוזלים והיא נמצאת בשלבי התרחבות. בתחילת החודש השיקה החברה קו טיסה יומית בין ת"א ולונדון במחירים המתחילים ב-35 ליש"ט בלבד לכיוון אחד, אך כמובן המחיר לא כולל תשלום עבור מזוודה, ארוחות או כל שירות אחר.