K+S מזנקת בכ-3% על רקע שמועות לרכישתה ע"י וורן באפט

שיחות בחדרי מסחר בגרמניה מדברות על כך שהמיליארדר מעוניין ברכישת נתח או את השליטה בחברת הדשנים הגרמנית ■ בספטמבר, שמועות על רכישתה ע"י פוטאש הזניקו את מניית יצרנית האשלג

מניית חברת הדשנים הגרמנית K+S עולה ב-3.2% במסחר בגרמניה, על רקע שמועות בשוק בקרב סוחרים מפרנקפורט, כי המיליארדר וורן באפט מתעניין ברכישת נתח מיצרנית האשלג הגדולה באירופה והרביעית בגודלה בעולם. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. ב-K+S סירבו להגיב לידיעה.

שני סוחרים בפרנקפורט מסרו כי שמעו היום שיחות מסדרון בחדרי המסחר, בדבר רכישה אפשרית של המיליארדר של אחוזים מהחברה. סוחר שלישי אמר כי אכן שמע על הספקולציה, אבל לא ברור אם מדובר ברכישת נתח מהחברה, או את כולה. הדיווחים לא הזכירו בכמה, אם בכלל, באפט מעוניין לרכוש את המניות, והאם מדובר בפרמיה או בדיסקאונט למחירן בשוק.

נזכיר, כי שמועות בדבר רכישתה של k+s עלו בחדרי מסחר כבר בחודש ספטמבר, אבל אז היה מדובר על מובילת סקטור הדשנים העולמי פוטאש, שהתעניינה כביכול לרכוש את השליטה בחברה הגרמנית תמורת 50 אירו למניה - פרמיה של 35% על מחירה בשוק דאז.

בשבוע שעבר, K+S דיווחה על הפסד גדול מהצפוי, ובמקביל נקטה בעמדה זהירה באשר לשנת 2010. הרווח התפעולי צנח ל-9.4 מיליון אירו מ-502 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. המכירות נפלו בכ-50% ל-698.1 מיליון אירו, מתחת לתחזיות המוקדמות שעמדו על 712 מיליון אירו.

החברה העריכה כי הביקוש העולמי למינרלים יעלה ל-45 מיליון טון בשנה הבאה מ-30 מיליון טון השנה. "החברה מודה כי היא אינה מסוגלת להעריך מה יהיה המחיר בשנת 2010", אמר האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס נשואה. "לדעתה של K+S, הסיכוי לירידה במחיר הוא שווה לסיכוי שהמחיר יישאר בעינו. החברה אפילו לא מזכירה את האפשרות לעלייה במחיר".

נציין, כי הנציגה המקומית בשוק הדשנים, כי"ל , לא מגיבה באופן חריג לשמועות, ועולה במסחר בת"א ב-0.9%.