נציב תלונות הציבור: ערוץ 10 נהג בחוסר הגינות עיתונאית כלפי ליברמן

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, גיורא רוזן, התייחס לכתבת הפרופיל של ערוץ 10 על אביגדור ליברמן, שבה לא ניתנה לשר זכות התגובה ■ גורם בערוץ: מדובר בכתבת פרשנות שאינה דורשת תגובה

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, גיורא רוזן, קבע כי כתבת פרופיל שנעשתה על שר החוץ אביגדור ליברמן היתה "מעשה של חוסר הגינות מקצועית".

רוזן כתב את הדברים לאזרח שהתלונן בפניו על מה שהוא מכנה "חד-צדדיות" בכתבת סיכום חצי שנת קדנציה שערך העיתונאי רביב דרוקר ב-25 באוגוסט השנה, במסגרת המהדורה המרכזית בערוץ 10.

למרות שלא היה מדובר בכתבה חדשותית אלא בכתבת מערכת ביקורתית, טוען רוזן כי היה צריך לפנות לשר לתגובה. "צפיתי בכתבה של רביב דרוקר אשר שרטטה פרופיל ביקורתי של השר בתפקידו. אין לי טענה עיתונאית או פרשנית לדבריו של דרוקר. זכותו העיתונאית עומדת לו לנתח את המציאות ולפרש אותה על-פי מיטב הכרתו. אולם, אני מסתייג מאוד מהעובדה שהזכות השמורה לדרוקר לבקר, אינה שמורה לשר להגיב על הדברים באופן הוגן... לכן, לעניות דעתי, נעשה כלפי השר מעשה של חוסר הגינות עיתונאית".

בערוץ 10 הבהירו במכתב תשובה לרוזן כי אין כל אג'נדה אישית נגד השר ליברמן, וכי פרופיל דומה נעשה לשרה לשעבר ציפי לבני.

גורם בחדשות ערוץ 10 אמר ל"גלובס" כי "מדובר באי-הבנה לגבי ההבדל בין ידיעה עיתונאית - שדורשת תגובה, לפרשנות - שאיננה דורשת תגובה. כך נעשה גם בעיתונות המשודרת, גם בעיתונות המודפסת וגם בעיתונות המקוונת".