"אלקטרה נדל"ן עברה את המשבר - תיכנס לת"א-100 בקרוב"

בבתי ההשקעות לידר ואי.בי.אי מזהים פוטנציאל במניית אלקטרה נדל"ן, ועדכנו באחרונה את המלצותיהם כלפי מעלה ■ "בהחלט רואים את פירותיו של הניהול הזהיר באלקטרה נדל"ן, שכן על אף הימצאותה בשווקים שנפגעו במשבר - הנכסים לא נפגעו"

בבתי ההשקעות לידר ואי.בי.אי. מזהים פוטנציאל במניית אלקטרה נדל"ן , ובהתאם לכך עדכנו באחרונה את המלצותיהם למניה כלפי מעלה.

בלידר מעריכים כי אלקטרה נדל"ן הצליחה לעבור את המשבר בשווקים בהצלחה, ולאור זאת חידשו בימים האחרונים את סיקור המניה בהמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 45 שקל, הגבוה ב-22% ממחיר השוק של המניה.עוד טרם לכך, באי.בי.אי. העלו לפני שבועות ספורים את המלצתם למניה ל"קניה" עם מחיר יעד של 43 שקל.

גם בלידר וגם באי.בי.אי. מעריכים כי מנייתה של אלקטרה נדל"ן תשוב להיכלל במדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב, עניין הצפוי גם הוא לתמוך במסחר בה. בשני בתי ההשקעות מציינים לחיוב את הניהול השמרני והסולידי הקיים באלקטרה נדל"ן, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של גרשון זלקינד ומנוהלת על ידי שלמה שרף.

בהתייחסות לידר לנושא, מסבירה האנליסטית גליה מיכלביץ' כי "בהחלט רואים את פירותיו של הניהול הזהיר באלקטרה נדל"ן, שכן על אף הימצאותה בשווקים שנפגעו במשבר - הנכסים שבבעלותה לא חוו פגיעה ולהיפך, דמי השכירות ממשיכים לרשום עלייה".

עוד טוענת מיכלביץ' כי הפיזור הגיאוגרפי של הנכסים שמחזיקה אלקטרה נדל"ן מסייע לה לחפות על האטה הקיימת בחלק מאזורי הפעילות. לצד זאת מציינת מיכלביץ' כי עיקר שווי נכסיה של אלקטרה נדל"ן מגיע ממדינות בהן הנדל"ן לא נפגע באופן מהותי (בראשם גרמניה) וכי מרבית נכסיה הם בעלי איכות מאוד גבוהה.

גם האנליסט שי ליפמן מאי.בי.אי. מציין לחיוב את תיק הנכסים האיכותי של אלקטרה נדל"ן ואת התנהלותה הסולידית התומכת בהעלאת מחיר היעד ומסביר כי "תיק הנכסים של החברה הינו סולידי, כאשר נכסי החברה מפוזרים במדינות מערב אירופה וצפון אמריקה ורובם מסווגים בדרגת A".

ליפמן סבור כי "לא צפויים שינויים מהותיים בשווי נכסי החברה בדו"חות הרבעון השלישי של 2009, ואף לא צפוי שינוי מהותי בהון העצמי עקב שינויי המט"ח", וכן הוא מעריך כי אלקטרה נדל"ן לא תצטרך לבצע הפחתות שווי נוספות לאלה שכבר ביצעה.