עובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים גם אם הועסק ופוטר לסירוגין

הצעת החוק הוגשה ע"י חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ ■ עפ"י הצעת החוק, יחול חוק פיצויי פיטורים גם על עובד מחזורי שעבד שתי תקופות קצובות בשנתיים רצופות ומעלה

הצעת חוק פיצויי פיטורים (תיקון מניעת פיטורים מחזוריים) של ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) וח"כ חיים כץ (ליכוד) התקבלה לפני זמן קצר (ג') בקריאה טרומית במליאה אחרי שקיבלה תמיכת ממשלה.

על פי הצעת החוק, יחול חוק פיצויי פיטורים גם על עובד מחזורי שעבד שתי תקופות קצובות בשנתיים רצופות ומעלה. "עובד מחזורי" יחשב מי שעבד עד שמונה חודשים רצופים בשנה אחת, ולכל הפחות 120 יום באותה שנה.

בדברי ההסבר לחוק נאמר: "הזכות לקבל פיצויי פיטורים היא זכות סוציאלית שהחוק מעניק לעובד המפוטר או לשאיריו, ובפיטורים המחזוריים יש משום תום לב מלכתחילה במגמה ברורה לשלול זכות זאת מעובד. התיקון המוצע בא למנוע שימוש לרעה בחוק, וראיית פרקי העבודה הקצובים כתקופה מצטברת".

ח"כ שלי יחימוביץ' מסרה כי "הצעת החוק באה להתמודד עם תופעה פסולה ההולכת ומתפשטת של פיטורים חוזרים ונשנים של עובדים אחת לשמונה-תשעה חודשים, והעסקתם מחדש אחרי תקופה קצרה, כל זאת כדי למנוע באופן מלאכותי יחסי עובד מעביד, ולהתחמק מתשלום פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות. הניצול הזה אינו עוד נחלתם של עובדים עניים, וגם מעמד הביניים סובל ממנו קשות: מורים המועסקים באמצעות עמותות, הסגל הזוטר באוניברסיטאות, סבלים ברשות שדות התעופה, ורבים אחרים. הצעת החוק תהפוך את הפיטורים לבלתי משתלמים ותבטיח את זכויות העובדים גם אם היו קורבן לפיטורים חוזרים ונשנים".

ח"כ חיים כץ אמר כי "אני שמח שהחוק קיבל תמיכה ממשלתית ואין ספק כי הוא מחויב במציאות. החוק יפסיק את ההרגל המגונה של פיטורין בדלת מסתובבת תוך ניצול של עובדים".