הפסדי מירלנד הצטמצמו ברבעון ב-93.5% לכ-2.7 מיליון דולר

מדווחת על גידול בשיעור התפוסה של נכסיה ועל התייצבות בהכנסות מדמי השכירות ■ המנכ"ל, משה מורג: "בשל ההיערכות, החברה נמצאת בעמדה נכונה לחידוש צמיחתה וליכולתה להוציא לפועל את תוכניותיה האסטרטגיות"

חברת מירלנד פירסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2009. החברה, שמרכזת את פעילות הנדל"ן ברוסיה של החברות שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, מדווחת על קיטון משמעותי בהפסד הרבעון השלישי, שהסתכם בכ-2.7 מיליון דולר, פי 15 פחות מהפסד של כ-41.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכם בכ-20.8 מיליון דולר, ירידה של 45% בהשוואה לכ-38.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, החברה מדווחת על גידול בשיעור התפוסה של נכסיה ובהתייצבות בהכנסות מדמי השכירות. סך מאזן החברה בסוף ספטמבר הסתכם בכ-590 מיליון דולר, לעומת כ-530 מיליון דולר בסוף 2008. ההון העצמי הסתכם בכ-327 מיליון דולר ומהווה כ-55% מהמאזן, עלייה של כ-10.2 מיליון דולר בהשוואה לסוף הרבעון הקודם.

משה מורג, מנכ"ל מירלנד, אמר כי "במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2009, נקטה החברה בצעדים המתחייבים מהאקלים הכלכלי והסביבה העסקית. החברה פעלה להשלמת פרויקטים הנמצאים בשלבי בנייה מתקדמים, ולצמצום משמעותי בהיקף ההשקעה בפרויקטים אחרים, זאת בצד פעילות נרחבת לחסכון ולצמצום ניכר בהוצאות. היערכות החברה, בצד סימני ההתייצבות שמאפיינים לאחרונה את הכלכלה הרוסית, והפשרתו ההדרגתית הצפויה של שוק האשראי, מציבים את החברה בעמדה נכונה לחידוש צמיחתה וליכולתה להוציא לפועל את תוכניותיה האסטרטגיות בשוק הנדל"ן הרוסי בעיתוי המתאים".

מירלנד מדווחת על התקדמות ניכרת בהשכרת שטחי המסחר במרכז המסחרי בסראטוב, אשר את בנייתו צופה החברה לסיים ברבעון הראשון של שנת 2010. למימון המרכז המסחרי בסראטוב, החברה קיבלה 36 מיליון דולר במסגרת הסכם הלוואה של כ-48.5 מיליון דולר שנחתם עם בנק EBRD. יתרת ההלוואה צפויה להתקבל עד סוף שנת 2009.

מירלנד דיווחה גם על התקדמות בבניית השלב הראשון של פרויקט Western Residence במוסקבה אשר מכירת הבתים הראשונים בו התחילה לאחר תאריך המאזן.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"