פיילין נגד אובמה: יש להתיר הרחבת ההתנחלויות

בטענה: כי אוכלוסיית ישראל תגדל ■ כך אומרת פיילין בראיון עם ברברה וולטרס לרגל פרסום ספרה: "יותר ויותר יהודים ינהרו לישראל בימים, בשבועות ובחודשים הקרובים" ■ "לאובמה אין זכות לומר לישראל להפסיק הרחבת ההתנחלויות"

ההתנחלויות בגדה, ואפילו השכונות בפאתי ירושלים, שמוסיפות לשמש מטרה לחיצי ביקורת של ממשל אובמה, יכולות לשאוב עידוד מהצהרת תמיכה נלהבת בהתיישבות הישראלית מעבר לקו הירוק שהשמיעה אתמול (ג') שרה פיילין, לשעבר מועמדת לסגן נשיא בכרטיס הרפובליקני והיום סלבריטאית שמנסה לקדם את מכירות ספרה החדש, "ללכת נגד הזרם".

בראיון לשדרית הוותיקה ברברה וולטרס, ברשת אי.בי.סי., נשאלה פיילין מה דעתה על התנגדותו של ממשל אובמה להקמת התנחלויות בשטחים.

תשובתה: "אני חולקת על ממשל אובמה בסוגיה זו. אני מאמינה שצריך להתיר את הרחבת ההתנחלויות היהודיות מפני שאוכלוסיית ישראל עומדת לגדול".

"יותר ויותר יהודים ינהרו לישראל בימים, בשבועות ובחודשים הבאים", אמרה פיילין. "אינני חושבת שלממשל אובמה יש זכות כלשהי לומר לישראל שאי אפשר להרחיב את ההתנחלויות היהודיות".

גם כאשר מדובר בהתנחלויות על שטחים פלסטיניים? שאלה וולטרס.

"אני מאמינה שצריך להתיר את הרחבת ההתנחלויות היהודיות", השיבה פיילין.

השקפותיה אינן צריכות להפתיע. הן עולות בקנה אחד עם השקפות הקהילה האוונגליסטית הגדולה, חלק מהימין הנוצרי האדוק, שמאמין בזכות בלתי מעורערת של ישראל להתישב בכל מקום, מהים התיכון ועד הירדן. מכל מקום, לו ג'ון מקיין היה זוכה בבחירות לנשיאות, קרוב לוודאי שממשלו היה נוקט מדיניות דומה לזו של ממשל אובמה, אם כי, קרוב לוודאי, בטון אחר ובהדגשים אחרים.

J Street, שדולה בוושינגטון שפועלת להשכנת שלום בין ישראל לפלסטינים, מתחה היום ביקורת קשה על הצהרת פיילין. בהצהרה של הארגון נאמר, כי דברי פיילין "חושפים בורות בוטה לגבי עובדות והתעלמות נוקשה מהמדיניות של הממשל הנוכחי וממדיניות של ממשלים קודמים".

בראיון לוולטרס מאשימה פיילין עוד את אובמה שהוא מוסיף "לפסוח על שתי הסעיפים" בסוגיית אפגניסטאן. "תקשיב למה שאומר גנראל מק-קריסטאל (מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטאן)", אומרת פיילין. "מתסכל אותי ומפחיד אותי, ואמריקנים רבים אחרים, לראות כיצד אובמה מהסס ומתמהמה לגבי ההחלטה על אפגניסטאן... צריך לשלוח לשם עוד כוחות ועוד משאבים".