הותר לפרסום: הע"ל עיקלה את נכסיהם של הירשזון וצולר

זאת במסגרת התביעה שהגישה נגדם ■ נכסיו של מיקי צולר, לשעבר יו"ר הקרן, עוקלו עד לגובה סכום התביעה - 190 מיליון שקל ■ כן עוקלו נכסיו של שר האוצר ויו"ר הע"ל לשעבר, אברהם הירשזון, בסך של עד 181 מיליון שקל

היום (ה') הותר לפרסום כי במסגרת התביעה שהגישה קרן הפנסיה ה.ע.ל של הסתדרות העובדים הלאומית נגד נושאי משרה בקרן, הורה בית המשפט על עיקול נכסיו האישיים של מיקי צולר, לשעבר יו"ר הקרן, עד לגובה סכום התביעה - 190 מיליון שקל. כן עוקלו נכסיו של שר האוצר ויו"ר הע"ל לשעבר, אברהם הירשזון, בסכום של עד 181 מיליון שקל.

בין נכסיו של צולר שהשופט חיים טובי אישר לעקל מצויות 3 דירות בתל-אביב, שותפות במגרש וחשבונות בנק. בין נכסי הירשזון מצויים דירתו ברמת-אביב, דירה בבת-ים, מגרש ברמת-גן וזכויות בנכס נדל"ן נוסף. כן אושר עיקול בסך 11 מיליון שקל על נכסי חברת פושקין שבבעלות צולר.

את התביעה הגישו באוקטובר קרן ה.ע.ל ומלון "הוד המדבר" שבבעלות הע"ל נגד הירשזון, צולר (לשעבר יו"ר קופת-חולים לאומית ומי שהיה האיש החזק בהע"ל לצד הירשזון), בכירים נוספים לשעבר ודירקטורים בקרן.

הע"ל מיוצגת על-ידי עוה"ד רונן בוך ויואב פיקל ממשרד ארנון שגב ושות'.

התביעה מתייחסת לפרשות הקשורות להתנהלות הקרן בין השנים 1998 ל-2005 בנוגע ל-3 פרשות. בראשונה נטען לשיפוץ רשלני של מלון "הוד המדבר" בעלות של 100 מיליון שקל, שבביצועו עמדו מניעים נסתרים של העדפת האינטרסים של הע"ל.

בשנייה נטען כי באמצעות חברת פושקין קיבל צולר מהע"ל תשורה של לא פחות מ-9 מיליון שקל כשכר, דמי ייעוץ, דמי ניהול ובונוסים בשנים 2003-2006.

הפרשה השלישית נוגעת לבונוס בשיעור 5% ממניות דש איפקס שצולר סידר לעצמו בדירקטוריון, כשלטענת הע"ל עצם ההשתלטות של בית ההשקעות היתה אסורה בדין באותה עת.