ועדת האיתור ליועמ"ש מתפזרת - לא הצליחה להגיע להסכמה

על אף ניסיונות רבים, הוועדה לא הצליחה להביא בפני הממשלה אף לא מועמד אחד הנהנה מהסכמתם של 4 מבין 5 חברי הוועדה כנדרש ■ צבי אגמון, יהודה וינשטיין, דפנה בר-ארז וידידיה שטרן זכו לתמיכת 3 מחברי הוועדה

הוועדה המקצועית-ציבורית לאיתור מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה החליטה הערב (ה') להתפזר ולהפסיק את פעילותה, וזאת לאחר שחבריה לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי המועמדים עליהם תמליץ לממשלה.

הוועדה הודיעה הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יעקב נאמן כי לא עלה בידה, על אף ניסיונות רבים שנעשו בכיוון זה, להביא בפני הממשלה אף לא מועמד אחד הנהנה מהסכמתם של לפחות 4 מבין 5 חברי הוועדה, כנדרש בהחלטת הממשלה.

4 מועמדים זכו לתמיכת 3 מחברי הוועדה: עו"ד צבי אגמון, עו"ד יהודה וינשטיין, פרופ' דפנה בר-ארז ופרופ' ידידיה שטרן.

שלושה מחברי הוועדה הציעו להגיע להסכמה ביחס לכל הרכב של 3 מתוך 4 המועמדים האמורים ולהמליץ עליהם לממשלה. ואולם, גם הצעה זו לא התקבלה על-ידי שני החברים האחרים.

בראש ועדת האיתור עומד השופט העליון בדימוס תיאודור אור, וחבריה הם פרופ' איל בנבנישתי (נציג האקדמיה), עו"ד איל רוזובסקי (נציג לשכת עורכי הדין), שר המשפטים לשעבר משה ניסים (נציג הממשלה) וח"כ יריב לוין (נציג הכנסת).

הוועדה היתה כה מפולגת שאפילו על אופן הדיווח לראש הממשלה ולשר המשפטים על מהלך פעילותה לא היתה הסכמה פה-אחד, ואחד מחבריה התנגד לכך.

הפילוג אף התבטא בהאשמות שגורמים אינטרסנטיים שונים דאגו להפריח בכלי תקשורת שונים ביומיים האחרונים כנגד חלק מחברי הוועדה.