הפורום הכלכלי העולמי: "העולם עדיין לא התגבר על המשבר"

מנהל הפורום הכלכלי העולמי: "אנו עדיין במחצית הראשונה של תהליך היציאה מהמשבר והשלכותיו" ■ יועץ בכיר בפורום: "מה שהוביל אותנו לכאן הוא ההרגשה שהמשבר עדיין לא מאחורינו"

מנהל הפורום הכלכלי העולמי (WEF), ריצ'רד סמנס, הזהיר בפסגת הארגון המתקיימת בימים אלה בדובאי כי כלכלת העולם עדיין לא התגברה על המשבר הפיננסי העולמי. "אנו עדיין במחצית הראשונה של תהליך היציאה מהמשבר והשלכותיו", כך אמר אתמול (ו') בראיון לסוכנות הידיעות AFP.

"עדיין מוקדם מדי להגיד שהצלחנו לצאת מהמשבר", הוסיף סמנס.

משתתפים אחרים בפורום גם כן הביעו את הסכמתם לאזהרות אלה וטענו כי ההתאוששות מאוימת על ידי מגוון רחב של בעיות שמגיעים מארה"ב.

"האמת היא שעשינו כמיטב יכולתנו, אבל העולם עדיין לא עבר את הסערה", אמר בכנס מוחמד אלעבאר, ראש ועדת האחראית על תהליך שעובר דובאי הדלפק ביציאה מהמשבר המשבר.

ג'ון ג'יפי, עמית בכיר באוניברסיטת הארווארד, הזהיר מפני הסיכון הנשקף עכשיו ברגעים אלה כאשר כולם חושבים כי המשבר הכלכלי חלף. "יש סיכון מסוים, כי עם כאשר הדאגה לטווח הקצר יורדת, המומנטום לרפורמה עלול גם לרדת", הוא אמר.

"מה שהוביל אותנו לכאן הוא ההרגשה שהמשבר עדיין לא מאחורינו" אמר מארק מלוך-בראון, יועץ בכיר לפורום הכלכלי העולמי. "עם זאת, נוצרה הזדמנות טובה להוביל יוזמות חדשות ולייצור שינוי במערכת הגלובלית", הוסיף.