מכרז ההתפלה בשורק: הצעות מחיר נמוכות מ-2.5 שקל לקוב

זאת לעומת המחיר במכרז ההתפלה בחדרה - 2.60 שקל לקוב מים מותפלים ■ לאור פער נמוך בין הצעות המתמודדות, ייתכן כי המדינה תחליט לבצע התמחרות ■ הקבוצה של האצ'יסון ו-IDE הגישה את ההצעה הזולה ביותר

הצלחה גדולה מסתמנת במכרז ההתפלה בשורק, שעומד להיות מתקן ההתפלה הגדול בארץ. ל"גלובס" נודע כי כל שלוש הקבוצות המתמודדות הגישו הצעות מחיר הנמוכות מ-2.5 שקל לקוב מים מותפלים. לשם השוואה נזכיר, כי במכרז על מתקן ההתפלה בחדרה נקבע המחיר על 2.6 שקלים לקוב מים מותפלים.

המתקן יוקם בשיטת PFI, שבה זכיין פרטי מממן, מקים ומתפעל אותו במשך תקופה מוסכמת מראש, תמורת הבטחת רכישת המים המותפלים על-ידי המדינה במחיר נקוב. בתחילת אוקטובר אמר ל"גלובס" גורם באוצר, כי צפוי בין הקבוצות מאבק קשה עם מחירים אגרסיביים, וככל הנראה הערכה זו התגשמה לטובת האינטרס של המדינה, שכן המחירים נמוכים מבעבר.

במכרז מתמודדות שלוש קבוצות: קרן האצ'יסון ווטר ו-IDE (לשעבר הנדסת התפלה) שבבעלות קבוצת דלק וכי"ל; שיכון ובינוי (40%), גרנית הכרמל (40%) שבשליטת דוד עזריאלי ושפיר הנדסה (20%); וקבוצת תה"ל מקבוצת קרדן ו-Veolia ישראל. בשלב זה נראה כי הקבוצה של האצ'יסון ווטר ו-IDE הגישה את ההצעה הזולה ביותר.

עוד נודע ל"גלובס", כי הפערים בין שלוש ההצעות של המתמודדות נמוכים כל-כך עד שהמדינה שוקלת לבצע תהליך התמחרות, אולם הדבר טרם הוחלט. למחיר המים שייקבע תהיה השלכה על המכרז האחרון של חברת מקורות, וצפוי שהחשכ"ל לא ירצה לאשר מחיר גבוה מדי.

מתקן ההתפלה אשר מיועד לקום בשורק צפוי להתפיל 150 מיליון קוב מים בשנה. בתוך חודש וחצי צפויה בחירת הקבוצה הזוכה, שלאחריה צפוי תהליך של סגירה פיננסית שיארך שנה ואח"כ תחל ההקמה של המתקן. הזיכיון להפעלת המתקן הוא ל-26.5 שנה.

ממשרד האוצר נמסר: "כל עוד לא הסתיים ההליך המכרזי להקמת מתקן ההתפלה בשורק, ועדת המכרזים לא תתייחס לתהליך בדיקת ההצעות ולא לספקולציות המובאות על ידי גורמים שונים".