חברה-בת של נטקס רוכשת את אתר Kafe תמורת 2 מיליון שקל

פורטל Kafe מכיל קישורים ויזואליים לאתרי אינטרנט שימושיים ■ לדברי נטקס ניו-מדיה, הרכישה בוצעה כחלק מאסטרטגיית החברה להגדיל את אחיזתה בשוק האינטרנט בישראל וכפעילות סינרגית לעמוד הבית החדש שלה

נטקס ניו-מדיה, החברה הבת של נטקס , רכשה את אתר האינדקסים הישראלי Kafe תמורת סכום של 2 מיליון שקל.

לדברי החברה, הרכישה בוצעה כחלק מהאסטרטגיה שלה להגדיל את אחיזתה בשוק האינטרנט בישראל, וכפעילות סינרגית לעמוד הבית החדש שלה שהושק לפני כחצי שנה.

Kafe הוקם לפני כ-4 שנים, והוא מכיל קישורים ויזואליים לאתרי אינטרנט שימושיים, ומשמש כעמוד הבית של גולשים רבים בישראל.

בהודעה לבורסה נמסר כי כמיליון גולשים שונים מבקרים באתר Kafe מדי חודש, וכע הוא מייצר כ-30 מיליון דפים נצפים מדי חודש. על-פי גוגל טרנדס לחודש אוקטובר, כ-65 אלף גולשים ביום מבקרים באתר.

לדברי אביב רפואה, מייסד ומנכ"ל נטקס, "אתר Kafe הצליח ליצור נאמנות בקרב הגולשים, וזה עמוד בית ותיק שמאוד משלים את הקונספט שלו. עמוד הבית החדש שהשקנו הוא באותו הרוח כמו של Kafe, וביחד אנחנו יכולים להוביל את שוק דפי הכניסה בישראל".

יש לציין כי בשוק זה פועלים שחקנים נוספים, בהם Start ו-link4u. "מהלך זה הוא נכון מאוד עבורנו, והוא יעשה קצת סדר בשוק הזה", הוסיף רפואה.

על-פי גורמים בשוק, אתרים אחרים - בהם וואלה ותפוז - הביעו עניין בעבר ברכישת האתר, שכן הוא מהווה מקור ליצירת הכנסות ושער כניסה ראשי לאינטרנט עבור גולשים רבים. ההכנסות של Kafe מתבססות על פרסומות שמופיעות באתר, לצד קישורים ממומנים המאפשרים ליצור מודל של חלוקת הכנסות בין האתרים לבין Kafe, על-פי מודל של CPC (עלות פר קליק).

רפואה מציין כי "עבור הגולש אנחנו רוצים להשאיר אות Kafe כאתר עצמאי ולשמור על שני מותגים נפרדים. לאחר מכן נעשה סינרגיה בצד המסחרי ונבחן את האפשרויות השונות". כך, לדוגמה, נטקס מתכננת לשלב את מוצרי הפרסום שלה באתר - וליצור בסיס פרסום משותף בשני האתרים.

נטקס ניו-מדיה אחראית על הפעילות הישראלית בלבד של נטקס, כאשר זכיינית ערוץ 2 קשת מחזיקה ב-25% מהאחזקות בה, במסגרת הסכם שנחתם בין הצדדים בסוף 2008, בתמורה לקמפיין פרסומי בטלוויזיה בהיקף של 10 מיליון שקל ל-3 שנים.

נטקס הוקמה ב-1998, ובין בעלי העניין בחברה ניתן למצוא את אליהו נחאיסי (22%) והמנכ"ל אביב רפואה (13%), זאב רפואה (6%) והראל קופות גמל (5.7%).

נטקס נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 66.4 מיליון שקל. ברבעון השני היא הציגה הפסד נקי של 1.8 מיליון שקל.