מ-125 מיליון ד' ל-60 מיליון ד' תוך שנה לאחוזה בקונטיקט

תופעה: במקרה הרע, המחירים נחתכים ב-50% תוך שנה. במקרה הרע יותר, בעלי הבתים פשוט מתייאשים ומחליטים לא למכור

בשנה שעבר, אחוזה בגודל 7,299 מ"ר, עם 14 חדרים, ושטח כולל של 162 דונם, בגריניץ' קונטיקט, הוצעה למכירה ב-125 מיליון דולר. היה זה אחד הבתים היקרים ביותר שהוצעו למכירה. עתה, תג המחיר של האחוזה עומד על 60 מיליון דולר "בלבד".

אין זה סוד שמוכרי בתים ברחבי ארה"ב מציעים את נכסיהם בהנחה של 20% ויותר על מנת לזרז את העסקאות, אך עכשיו נכסים עם תג מחיר של 8 ו-9 ספרות מוצעים למכירה בהנחות משמעותיות; או לחילופין, הבעלים פשוט מוותרים ומחליטים לא למכור.

בתי יוקרה וילות צלם: בלומברג

כך לדוגמה, המשקיע מרטי צוויג, שהציע למכירה פנטהאוז במחיר של 70 מיליון דולר, התייאש לאחר ארבע שנים של נסיונות למכור את הנכס, והחליט לא למכור. לאונרד רוס, מומחה למימון שהציע למכירה את אחוזת הרסט מבברלי הילס תמורת 165 מיליון דולר, הפסיק לפרסם את הנכס בספטמבר 2008.

מספר חודשים לאחר מכן, הנסיך בנדר מערב הסעודית, התייאש והפסיק לפרסם את בקתת הסקי שלו, באספן קולרדו, עלייה ביקש 135 מיליון דולר.

בתים בפלורידה

"מהלכים מסוג זה הם צפויים", אמר ג'ונתן מילר, נשיא חברת השמאות מילר שמואל, בראיון לעיתון "פורבס". "היתה השתוללות מוחלטת בשוק הנדל"ן שגרמה לבתי היוקרה להאמיר למחירים אסטרונומיים".

"הנחות משמעותיות אינן מעידות דווקא על התרסקות השוק, הן פשוט משקפות את המציאות; את המחירים הריאליים של הנכסים".

בעוד שמספר הרוכשים הפוטנציאליים של נכסי נדל"ן עם תג מחיר של 8 ו-9 ספרות היה תמיד נמוך, הנסיגה החדה במתן הלוואות ענק, כיווצה את שוק בתי היוקרה אף יותר. ובאשר לאלה שיש להם את האפשרות לשלם במזומן; נראה כי הם פשוט ממתינים להתייצבותו של שוק הנדל"ן בעולם בכלל ובארה"ב בפרט.