"מי שלא נכנס עד היום לבורסה - שלא ייכנס עכשיו"

גלובס tv יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, מכנה את העליות בבורסות בעולם "פונזי" וממליץ להתרחק מהשוק

"מי שלא נכנס עד היום לבורסה - שלא ייכנס עכשיו. שישב בצד, יחכה לראות שהנתונים באמת מצדיקים את המשך העליות, כי זה לא דבר סביר היום". כך אומר היום יוסי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ הפיננסי אנרג'י פייננס, בראיון לגלובס TV. פרנק מייעץ למשקיעים שנכנסו באחרונה לשוק המניות לנקוט בגישה דפנסיבית, כלומר להתמקד במניות דפנסיביות, מתחום התשתית למשל, "שאולי לא יפלו במידה ואכן יהיה תיקון חד ואלים". לדבריו, "מי שעשה כסף יפה ונכנס ברמות הנמוכות, לא הייתי מציע לו 'להתחזר'; הייתי מציע לו לממש את הרווח ולחכות בצד עד יעבור זעם".

פרנק מעריך כי הראלי שהחל בשוקי המניות מוקדם יותר השנה מתקרב לסיומו. לדבריו, "בתקופה האחרונה יש קרטוע, אבל העליות ממשיכות לאט לאט ואין שום עצירה, שום חשיבה ושום מימוש. היו לשוק את כל הסיבות לעלות והוא אכן עלה, אבל כמו שאמרתי בעבר הוא עלה מהר מדי וצריך לעצור ולחשוב קצת על כלכלה. הנתונים הכלכליים לא מצדיקים את העליות ולכן ככל שמותחים את החבל יותר - הסבירות לתיקון אלים גוברת".

בהתייחסו לריבית הנמוכה במשק שדוחפת את המשקיעים לאפיקים מסוכנים יותר כדוגמת המניות, אמר פרנק: "זאת הבדיחה הכי עצובה. זו הסיבה שבגללה צריך להשקיע בשוקי המניות? אותנו לימדו כלכלה. דיברו איתנו על נתונים, דיברו על רווחיות חברות, דיברו איתנו על מכפילים, על אבטלה. כל זה לא קיים היום. הדבר היחידי שאתה שומע מסביב הוא: 'סביבת ריבית נמוכה, תשקיע בשוק המניות'. למה הדבר דומה? פירמידה, פונזי פשוטו כמשמעו".