מיקרוסופט ו-3M משיקות מוצר פרסומי המסייע לניתוח מסרים

המוצר החדש מיועד לחזות במהירות ובדיוק את הדרך שבה הצופה קולט מסרים ויזואליים כגון מודעה, תמונה, פרסומת או אריזה ■ התוכנה מסמנת את "האזורים החמים" במודעה אליהם תימשך העין של הצופה

ענקית התוכנה מיקרוסופט וחברת 3M השיקו בשבוע שעבר מוצר פרסומי חדש המיועד לחזות במהירות ובדיוק את הדרך שבה הצופה קולט מסרים ויזואליים כגון מודעה, תמונה, פרסומת או אריזה.

המוצר החדש מתבסס על תוכנה הנקראת Visual Attention Service (VAS) ומתיימר לסייע לחברות מסחריות, מפרסמים ומותגים להבין איזה מסר משלל האלמנטים הוויזואליים הנחשפים ייקלט במהירות הרבה ביותר במוח ובעין האנושית.

על מנת להשתמש במוצר יש להזין תמונה למחשב, וכעבור 30 שניות התוכנה מסמנת בעיגולים את "האזורים החמים" במודעה אליהם תימשך העין, והמשתמש מקבל דירוג מספרי - מהפריט האטרקטיבי ביותר ועד לפריט הפחות אטרקטיבי.

התוכנה מציעה מעין כלי חיזוי מדעי לאופן שבו הצופה בוחן וקולט מסרים ויזואליים המופנים אליו, ועל-ידי כך מאפשר למפרסם להגיע לתוצאה קריאיטיבית אופטימלית. כעת מוצעת התוכנה באתר בחינם למשרדי פרסום, מנהלי שיווק ואנשי עיצוב, אולם בעוד כחודש היא תינתן תמורת תשלום.

התוכנה החדשה יוצאת לשוק לאחר שנוסתה בסוכנויות וחברות פרסום גדולות ברחבי אירופה. "ה-VAS מבוסס על תוכנה מוגנת בפטנט, שפותחה לאחר 30 שנה של מחקר אקדמי", אומר אנדרו היקס, מנהל הפיתוח באירופה של חטיבת הגרפיקה והתצוגה ב-M3. "זהו פיתוח משלים לשיטות מחקר מסורתיות כמו מעקב אחרי תנועות העין וקבוצות מיקוד, המביא לידי יישום מודל אוטומטי ומנבא המיועד לקביעת היעילות הוויזואלית של התהליך הקריאטיבי".

בישראל, משרד הפרסום מקאן-אריקסון כבר מציע ללקוחותיו את טכנולוגיית Tobii המאפשרת מעקב אחר תנועת עיני הגולש, במטרה לשפר ולחזק את אפקטיביות הנדל"ן הדיגיטלי. זאת, באמצעות ניטור פעולות הגולש בסימולציית גלישה בזמן אמת.