יש מנפיקה בסדום

משווקת צנועה של מוצרי קוסמטיקה מאמינה שתהפוך לציבורית בשוק ההון האמריקני

כפי שזה נראה כרגע אף חברה ישראלית לא עומדת להפוך לציבורית בנאסד"ק עד סוף השנה הנוכחית. משבר האשראי איפס את מספר החברות שעבדו בשנה האחרונה על טיוטות תשקיף לקראת הנפקה בשוק ההון האמריקני, אך למרבה הפלא מצאנו אחת שכן הצליחה לעבור את משוכת משבר האשראי והגישה טיוטת תשקיף, אם כי עדיין לא הפכה לציבורית.

בפברואר השנה הגישה חברה בשם Seaospa טיוטת תשקיף ראשונה לרשות לני"ע האמריקנית. Seaospa התאגדה בדנבר (כמו לא מעט חברות), אך משרדיה הראשיים ממוקמים בקריית ים, ומרשימת בעלי מניותיה עולה כי מדובר בחברה ישראלית טהורה.

Seaospa, כך עולה מטיוטת התשקיף, היא סוג של סטארט אפ, שהוקמה רק לפני כשנתיים, ולכן אין באמתחתה הכנסות משמעותיות (אם בכלל) שלא לדבר על רווחים. החברה, כפי שעולה משמה, משווקת מוצרי קוסמטיקה המיועדים לעור, לשיער ולגוף, ורוב מוצריה הם מתוצרת ים המלח. בנוסף, החברה מפעילה חנות מקוונת שמציעה לקנות את מוצריה דרך רשת האינטרנט (אם אתם מעוניינים, הכתובת היא www.seaospa.com).

Seaospa היא סטארט אפ בן יומו כאמור. החברה מדגישה בטיוטה כי מרגע הקמתה ועד עכשיו היא התרכזה בארגון פעילותה, בתפעול ראשוני של החנות המקוונת, וכמובן, בגיוס הון. לפני כשנה גייסה החברה סכום צנוע של 56,097 דולר (זו לא טעות, לא נשמטו אפסים), וזהו סך הגיוס שביצעה עד היום.

הבעלות על Seaospa מתחלקת בין מנהליה הבכירים וחברי הדירקטוריון (חלקם מייסדי החברה), ואלו מחזיקים בשיעור של 61.1% מהון החברה. נשיא החברה הוא יעקב טרנר (לא המפכ"ל לשעבר), שמחזיק בשיעור של 30.8% מהון החברה, אחזקה זהה לזו של יוסי בניטח, מזכיר ודירקטור בחברה.

מחפשת עושה שוק

טרנר (48) מוגדר בטיוטת התשקיף כבעל ניסיון של 14 שנה בשיווק והפצה של מוצרי קוסמטיקה תוצרת ים המלח ברומניה. לבניטח (60) יש ניסיון בן 30 שנה כיזם בתחום של שירותים חשמליים. דרך אגב, טיוטת התשקיף נועדה לאפשר לבעלי השליטה בחברה למכור חלק מאחזקותיהם ולא להזרים הון חדש לתוך החברה. עם ביצוע ההנפקה, כך לפי התשקיף, אמורה Seaospa להסתייע בעושה שוק שיצטט את מניותיה בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב (Over The Counter). נכון לרגע זה לא נראה שהחברה מצאה מתנדב, ולפיכך עדיין לא מתבצע ציטוט למניותיה.

ובחזרה למספרים הצנועים של החברה. מרגע הקמתה ועד סוף שנת 2008, רשמה Seaospa הפסד נקי של 7,700 דולר, וסך נכסיה (מזומנים בלבד) עומד על 49,228 דולר, 9,303 דולר מהם יוקדשו לעלויות הרישום של הרשות לני"ע האמריקנית. Seaospa מציינת בטיוטה כי הנהלת החברה מאמינה כי הסכומים שגייסה עד כה יספיקו לשנה מרגע הגשת טיוטת התשקיף האמורה.

אשתקד רשמה החברה 2,476 דולר הכנסות ו6,870- דולר הפסד נקי . נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה (החברה מעדכנת את מסמכיה לפי חוקי הרשות לני"ע), נותרו בקופת החברה 35,270 דולר, ולהבדיל משנת 2008, השנה לא רשמה החברה הכנסות.

עם זאת, כשמדובר בפוטנציאל השוק אליו פונה החברה, המספרים נראים אחרת. לפי התשקיף, תעשיית היופי בעולם מגלגלת מחזור בהיקף 254 מיליארד דולר, 48 מיליארד דולר מתוכם בארה"ב לבדה.

ובכן, עם מספרים כאלו נראה כי Seaospa קופצת מעל הפופיק, אך אולי החלום של מייסדי החברה עוד יוביל אותה רחוק.

tali-z@globes.co.il