לפני רכישת הנסון: מפעל נשר הרוויח מתחילת השנה 225 מ' ש'

מדוחות משאב עולה, כי נשר סבלה מהאטה בשוק המקומי, שקוזזה בחלקה על ידי צמיחה מפתיעה בהכנסות מהרשות הפלסטינאית ■ בתעבורה נרשמה מגמה של ירידה בהכנסות ועלייה ברווחים

חברות האחזקה של אי.די.בי של נוחי דנקנר ממשיכות לפרסם תוצאות טובות. בעקבות הרווחים הגבוהים שהציגו חברות הקבוצה כור ודיסקונט השקעות, מגיע היום תורה של כלל תעשיות , זרוע התעשייה והטכנולוגיה של אי.די.בי, המציגה רווח נקי של 194 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 10 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמדו רווחי כת"ש על 405 מיליון שקל, לעומת 23 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה.

את עיקר התרומה לרווחי כת"ש ממשיכה לספק החברה הבת, משאב, המחזיקה במונופול המלט נשר ובחברת שירותי הלוגיסטיקה תעבורה. מאחר שמשאב היא חברה פרטית, דוחות כת"ש הם הדרך היחידה לעמוד על תוצאותיה.

צמיחה ברשות הפלסטינאית

מדוחות משאב עולה, כי נשר סבלה מהאטה בשוק המקומי, שקוזזה בחלקה על ידי צמיחה מפתיעה בהכנסות מהרשות הפלסטינאית. בסך הכל ירדו הכנסות נשר ברבעון בכ-10%, לרמה של 366 מיליון שקל. למרות השחיקה במכירות, גדל הרווח הרבעוני של נשר ב-42% לסך של 72 מיליון שקל, כתוצאה מירידה בהוצאות המימון והשפעת שערוך של עסקאות להגנה מעלייה במדד.

הרווח הנקי של נשר בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 225 מיליון שקל. גם כאן, העלייה ברווח נובעת בעיקר מסיבות פיננסיות. נשר, שהיא כאמור מונפול בתחום המלט בישראל, צפויה ליהנות מחיזוק במעמדה בעקבות רכישתה הצפויה של הנסון ישראל, חברת הבנייה השנייה בגודלה בישראל. בין שתי החברות קיים פוטנציאל לסינרגיה, מה שהביא לביקורת, מצד ארגון הקבלנים הישראלי, החושש להתעצמות המונופול בתחום חומרי הבנייה.

גם בתעבורה - פעילות הלוגיסטיקה של כלל תעשיות - נרשמה מגמה של ירידה בהכנסות ועלייה ברווחים. ההכנסות ירדו בכ-17% לרמה של 513 מיליון שקל, קיטון הנובע בעיקר מירידה בפעילות בתחום הרכב באירופה. מנגד, הרווח הנקי עלה ב-47% ברבעון ל-25 מיליון שקל, בעיקר הודות לקיטון בהוצאות המימון. עם פרסום הדוחות, הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד בהיקף של 120 מיליון שקל.