המנכ"ל המפוטר של חברת תוספי המזון Agel תובע ממנה 12 מיליון שקל

טוען כי פיטוריו הם חלק ממהלך מתוכנן היטב של בעלי המניות, גלן ודארן ג'נסן, שנועד להכשיר את שלילת הסכומים המגיעים לו ■ לטענתו, הוא זכאי ל-5% מרווחי החברה וכן לבונוסים בגין מכירותיה בחו"ל

מיכאל סנדלר, שהיה מנכ"ל ודירקטור יחיד בחברת תוספי המזון Agel, תובע ממנה בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כ-12 מיליון שקל, בטענה כי פוטר שלא כדין בניסיון לחמוק מתשלום כספים המגיעים לו.

Agel, חברה הפועלת בשיטת השיווק הרשתי, היא חברה-בת של Agel הבינלאומית הפועלת ב-48 מדינות ומוכרת תוספי מזון. סנדלר היה מנכ"ל סאנריידר מיומה הראשון בישראל. לפני כשנה תבעה Agel מסנדלר 2.7 מיליון שקל, בטענה כי גנב ממנה כספים ושהודה בגניבת חלק מהסכום.

באמצעות עו"ד ניסן שאוליאן טוען כעת סנדלר, כי במשך חודשים ארוכים נמנעה החברה מלהעביר לו מסמכים ביחס לתקופת עבודתו ולזכויותיו בה, וכשכבר מסרה אותם - עשתה זאת באופן חסר ומגמתי.

לטענתו, החברה סירבה להחתימו על הסכם העסקה, אולם מדיווחיה לרשויות המס עולה כי שכר היסוד שלו ברוטו ב-2007 היה 124 אלף שקל בחודש. לדבריו, למרות שהביא את החברה להישגים גבוהים ביותר (100 מיליון שקל הכנסות ולפחות 15 מיליון שקל רווח ב-2007) - הוא סולק מעבודתו ככלי שאין בו חפץ בהליך פיטורים לא חוקי, מבלי שנערך לו שימוע ותוך שהחברה מסרבת לשלם לו פיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת ועוד.

סנדלר טוען כי פיטוריו הם חלק ממהלך מתוכנן היטב של בעלי המניות, גלן ודארן ג'נסן, שנועד להכשיר את שלילת הסכומים המגיעים לו ובמיוחד העמלות. לטענתו, הוא זכאי ל-5% מרווחי החברה וכן לבונוסים בגין מכירותיה במדינות נוספות בחו"ל.

טרם הוגש כתב הגנה. (עב' 10142/09).