בדלת האקדמית: אירן חודרת לאוניברסיטאות בארה"ב

מרצים אנטי-ישראליים ופרו-אירנים ממומנים במיליוני דולרים על-ידי קרן צדקה אסלמית, הפועלת בניו-יורק ■ עכשיו הקרן מואשמת בסיוע למשטר האירני ובהעברה של מאות אלפי דולרים כדי לתמוך בהפצת דעות אנטי-ישראליות באוניברסיטאות יוקרתיות בארצות הברית

"קרן עלאווי" העבירה מאות אלפי דולרים למחלקות ללימודי המזה"ת ופרסית באוניברסיטת קולומביה היוקרתית במנהטן ובאוניברסיטת רטגרס בניו-ג'רזי, להעסקת מרצים המגלים אהדה למשטר האיראני. על פי החשד הקרן המולטי-מיליונרי, מופעלת על ידי נציגים בשלטון האירני, מסרה מאות אלפי דולרים לתוכניות של למודי המזרח התיכון ולימודים פרסים כדי להטות את התוכן הנלמד בהן.

"מצאנו הוכחות לכך שהמשטר האירני שולט למעשה בכל דבר הקשור לקרן", אמר אדם קאופמן, קצין חקירות במשרד התובע של מנהטן. השלטונות הפדרלים בארצות הברית מצויים בעיצומו של מהלך לתפיסת 650 מיליון דולר של נכסים מקרן "עלאווי", שעל פי החשד מועברים לבתי ספר איסלמיים בארצות הברית הנתמכים על ידי אירן וכדי לתמוך במרגלים אירנים הפועלים באירופה.

באחת ה"תרומות" הגדולות ביותר, הקרן השנויה במחלוקת תרמה 100 אלף דולר לאוניברסיטת קולומביה לאחר שהמוסד הלימודי היוקרתי הסכים לאחרח את מנהיג אירן ומכחיש השואה, מחמוד אחמדיניג'ד. כך עולה מדוחות המס של הקרן לשנת 2007.

מרצה באוניברסיטת רטגרס, הושאנג אמיראחמדי, לשעבר ראש החוג ללימודי מזרח תיכון, ונשיא המועצה האמריקנית-אירנית, לימד בשיעוריו שחמאס וחיזבאללה הנם ארגונים לגיטימיים ולא ארגוני טרור. בין 2005 ו-2007 , קרן "עלאווי" תרמה כ-351 אלף דולר לתוכנית לימודי פרסית באוניברסיטת ראטגרס.

אתר האינטרנט של הקרן מציג כי מטרתה "קידום התרבות המוסלמית והשפה הפרסית". דובר אוניברסיטת קולומביה , רוברט הורנסבי, אמר כי תרומותיה של קרן "עלאווי" לא עולות על מספר בודד של אלפי דולרים וכי התרומה בסף 100 אלף דולר הייתה המתנה הבודדת הגדולה ביותר שלהם. הורנסבי הוסיף שבית הספר הופתע שלקרן יש קשרים ישירים עם במשטר האירני.