זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת עתרו לבג"ץ נגד הרשות השנייה

חולקות על גובה החוסרים שלהן בתחום הסוגה העילית, וטוענות כי לו מיקוד הרגולציה היה מופעל כבר ב-2008 - היה החוסר שלהן בתחום סוגה עילית עומד על 5 מיליון שקל ולא על 40 מיליון שקל

זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת הגישו עתירה לבג"ץ נגד הרשות השנייה. הזכייניות קובלות על כך שהרשות לא החילה את מיקוד הרגולציה על שנת 2008, כפי שיבוא לידי ביטוי בדו"ח הרשות לשנה זו, שיפורסם בקרוב. העתירה הוגשה באמצעות משרדו של עו"ד רון גזית.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הדו"ח השנתי שמפיקה הרשות יקבע כי לזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יש יחד חוסר של למעלה מ-40 מיליון שקל בתחום הסוגה העילית. לו היו החלטות הרשות השנייה בנושא מיקוד הרגולציה נכנסות לתוקף כבר במהלך 2008 - היה החוסר של קשת ורשת קטן משמעותית, והיה עומד על כ-5 מיליון שקל לכל היותר.

במועצת הרשות השנייה ביקשו את החלת מיקוד הרגולציה רטרואקטיבית גם על שנת 2008, המועד בו היתה אמורה לצאת לפועל על-פי התכנון המקורי. לעומת זאת, חוות-הדעת של היועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, קבעה כי המיקוד צריך להיכנס לתוקפו רק ב-2009, למרות שהוחלט כי אופן הבדיקה הקודם כבר לא רלוונטי ופג תוקפו.

מיקוד הרגולציה הוא נוסחה חדשה שפותחה במועצת הרשות השנייה, בראשותה של נורית דאבוש, במסגרתה הפכו הכללים לפיהם אמורות לפעול הזכייניות מעטים ובעלי משקל שונה מבעבר. בין היתר הוחלט על שינוי אחוזי ההשקעה בסוגה עילית. בתוך כך יש עידוד מוגבר יותר למה שמכונה ז'אנר מיוחד, והוא עומד על 45% מכלל ההשקעה ביצירה המקורית העילית.

בדרך-כלל תוכניות המופקות במסגרת ז'אנר זה, כמו "ארץ נהדרת" או "שבוע סוף", נותרות מחוץ להכרה בסעיף "סוגה עילית" של הרגולציה טרום המיקוד, למרות השקעתן הכלכלית המסיבית. על-פי הכללים החדשים, אמורה להיות הכרה גדולה יותר לתוכניות בפיתוח, ורק 30% מההשקעה בסוגה עילית תוקצה לסדרות דרמה, 10% לסרטי תעודה ו-15% לסדרות תעודה.

מהרשות השנייה נמסר כי הם לומדים את העתירה.