באקסלנס מתכוננים לדו"חות כיל: "עסקי הדשנים עדיין חלשים"

יואב בורגן מלידר שוקי הון מעריך כי הראלי במניות האשלג צפוי להמשיך - מעניק למניה המלצת "קניה" ■ בקרדיט סוויס מצפים לרווחיות שטוחה בדומה לרבעון השני של השנה

לקראת דו"חות ענקית הדשנים כיל , שעתיד להתפרסם מחר (ג'), מוציא היום האנליסט גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס נשואה סקירה על המניה שכותרתה: "כיל - עסקי הדשנים עדיין חלשים".

אלפר מצפה מכיל לדווח על תוצאות חלשות לרבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד (שהיה רבעון שיא לחברה, ה.ק.) אך כזה שישקף שיפור לעומת הרבעון השני של השנה. עם זאת, מדגיש אלפר כי לתוצאות הרבעוניות של החברה יש השפעה מועטה על מחיר המניה, שמושפע בעיקר מגורמים חיצוניים כמו מחיר הנפט, מחירי הגרעינים, ספקולציות לגבי החוזה הסיני והמאבק הפוליטי סביב רגולציית האתנול בארה"ב.

באקסלנס מצפים למכירות אשלג ברבעון של 850 אלף טון במחיר 480 דולר לטון ורווחיות תפעולית של כ-53%. בתחום סלעי ודשני הפוספט, שם המחירים התרסקו, מצפים בבית ההשקעות לרווחיות אפסית.

בשורה התחתונה מצפה אלפר לשיפור איטי בשאר עסקי החברה, וחוזה ירידה במכירות וברווח הנקי של 43% ו-73% בהתאמה, לעומת שנה שעברה ושיפור של 15% ו-42% לעומת הרבעון השני של 2009, בהתאמה.

אלפר משאיר את המלצתו למניה על "תשואת שוק" במחיר יעד של 45 שקל, נמוך בכ-11.5% ממחיר המניה היום בבורסת תל אביב.

לידר שוקי הון: הראלי במניות האשלג צפוי להמשיך

יואב בורגן מלידר שוקי הון התייחס גם הוא היום לדו"חות כיל וציין כי הוא צופה למכירות כוללות של 1.313 מיליארד דולר, לרווח נקי של כ-244 מיליון דולר ולשיפור בכל הפרמטרים של צמיחה ורווחיות לעומת הרבעון הקודם.

לדעת בורגן, הראלי במניות האשלג צפוי להמשיך ולהיתמך על ידי ההתנהגות השורית של מחירי הגרעינים (התירס כבר ב-4.13 דולר לבושל, הסויה - 10.6 דולר), אמון המשקיעים כי שנת 2010 תגלם בסופו של דבר התאוששות כלשהי בביקושים לאשלג והשמועות/דיווחים/הערכות אודות פעילות מיזוגים ורכישות (ענקיות הכרייה Vale, BHP וריו טינטו כרוכשות פוטנציאליות; פוטאש, מוזאיק, K+S, אורלקלי ואינרטפיד פוטאש כנרכשות פוטנציאליות).

בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על כיל ב"קנייה" וממתינים עם פרסום מחיר יעד מעודכן למניית כיל עד לאחר כנס המשקיעים המקומי ושיחת הועידה באנגלית מחר.

קרדיט סוויס: מצפים לרווחיות שטוחה בדומה לרבעון השני של השנה

גם קרדיט סוויס הוציאה סקירה לקראת דו"חות כיל, בה נכתב כי הם מצפים לרווחיות שטוחה בדומה לרבעון השני של השנה, בשעה שנפחי המכירות של המתחרה הקנדית פוטאש עלו ב-34% ל-466 אלף טון והמחירים ירדו ב-23%.

בקרדיט סוויס מצמידים למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 54 שקל למניה.