שאלקה האריכה החסות עם גזפרום; תקבל 100 מיליון אירו בחמש עונות

הקבוצה הגרמנית תהפוך לזאת שמקבלת את חסות החולצה החמישית בגובהה בעולם, אחרי ריאל מדריד, באיירן מינכן, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד

נמשכת מגמת העלייה בכספים שמקבלות קבוצות הכדורגל באירופה עבור חסויות חולצה. אחרי שבשבוע שעבר הודיעה באיירן מינכן על הארכת החוזה שלה עם Deutsche Telekom עבור 25 מיליון אירו לעונה, גם קבוצה גרמנית אחרת, שאלקה 04, תגדיל את הסכום אותו היא תקבל מגזפרום.

יצרנית הגז הרוסית, שחתומה עם הקבוצה מגלזנקירשן על חוזה בסך 12 מיליון אירו עד 2012, האריכה את ההסכם בחמש שנים נוספות עבור תשלום בסיסי של 20 מיליון אירו לעונה (100 מיליון אירו בסך הכל). החוזה עשוי להגיע עד ל-130 מיליון אירו בסך הכל במידה והקבוצה תצליח באופן מיוחד בבונדסליגה ובצ'מפיונס ליג.

החוזה החדש יקפיץ את שאלקה למקום החמישי בדירוג קבוצות הכדורגל שמקבלות הכי הרבה כסף בעונה עבור חסויות חולצה. ריאל מדריד, שמקבלת 25 מיליון אירו בשנה מסוכנות ההימורים האוסטרית Bwin מדורגת ראשונה יחד עם באיירן מינכן. ליברפול תקבל כ-22.5 מיליון אירו מבנק סטנדרד צ'ארטד החל מהעונה הבאה, ואילו מנצ'סטר יונייטד וגוף השירותים הפיננסיים האמריקני AON יתחילו בשנה הקרובה הסכם השווה כ-21.5 מיליון אירו בעונה.

ההסכם החדש עם גזפרום, שמשמשת גם כבעלים של זניט סנט פטרסבורג מהליגה הרוסית, משמש קרש הצלה משמעותי לשאלקה, שהודיעה בחודש שעבר כי חובותיה נאמדים ב-230 מיליון אירו.

מגאת' מוכיח נאמנות

בצעד לא שגרתי, קנה פליקס מגאת', מאמנה של שאלקה, אחזקות באצטדיון של המועדון, ה"ולטינס ארנה". מגאת' קנה מניות בשווי 600 אלף אירו מרודי אסאואר, לשעבר הגנ'רל מנג'ר של הקבוצה.

מגאת' בן ה-56, שהצטרף העונה לשאלקה אחרי שזכה אשתקד באליפות גרמניה כשאימן את וולפסבורג, אמר בראיון ל"סודוייטש צייטונג" כי "מדובר בהשקעה שאפשר להרוויח ממנה בטווח הרחוק". מגאת' הוסיף: "אני בטוח שלמועדון הזה יש עתיד גדול, ואני מוכן להכניס את היד לכיס שלי כדי להוכיח את זה".

ה"ולטינס ארנה", שמכיל 61,673 מקומות, נפתח ב-2001 לאחר שנבנה בעלות של 192 מיליון אירו. הוא נחשב לאחד האצטדיונים החדישים באירופה, וב-2006 הוא אף אירח חמישה משחקים מהמונדיאל שנערך בגרמניה. בעונת 2003/04 אירח האצטדיון את גמר ליגת האלופות בין פורטו למונאקו.