צ'ק פוינט רוכשת בסיס מידע שירחיב יכולותיה בזיהוי אפליקציות

היקף הרכישה לא פורסם ■ סמנכ"לית המוצרים, דורית דור: "מדובר בחיזוק יכולות הליבה שלנו" ■ בסיס המידע שנרכש כולל מעל 50 אלף Widgets ולמעלה מ-4,500 אפליקציות אינטרנט

התרחבות השימוש ברשתות חברתיות ואפליקציות שונות של Web 2.0 מעלה גם את החשש מפרצות אבטחה. צ'ק פוינט , ענקית האבטחה הישראלית, מעמיקה היום את יכולותיה בתחום באמצעות רכישה של בסיס מידע של אפליקציות מחברת FaceTime Communications האמריקנית. היקף הרכישה לא פורסם, אך נראה שלא מדובר ברכישת ענק, ובכל מקרה בקופת החברה לא פחות מ-1.7 מיליארד דולר שמיועדים בין היתר לרכישות.

בסיס המידע שנרכש כולל מעל 50 אלף Widgets ולמעלה מ-4,500 אפליקציות אינטרנט. "הרכישה תאפשר לנו להגדיל את רמת האבטחה באינטרנט ולחזק את מובילות השוק והמובילות הטכנולוגית שלנו", אמרגיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט.

"בתקופה האחרונה יש צורך בקרב הלקוחות שלנו להבין באילו אפליקציות משתמשים ברשת שלהם", מציינת דורית דור, סמנכ"לית מוצרים בצ'ק פוינט. "מהצורך הזה עלה הצורך שלנו להרחיב את יכולות זיהוי האפליקציה. רכשנו מ-FaceTime גם את בסיס המידע של האפליקציות הקיימות, וגם את הידע להרחיב את הבסיס הזה בהמשך".

דור מוסיפה שההטמעה תהיה בשלבים ותתרחש ב-2010. "אנחנו שמחים כי מדובר בחיזוק יכולות הליבה שלנו, ומאמינים שהרכישה תתרום ללקוחות שלנו באופן מהיר", מוסיפה דור.

צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 6.8 מיליארד דולר. הרכישה הקודמת של החברה בוצעה לפני כשנה, כשצ'ק פוינט שילמה 57 מיליון דולר תמורת עסקי האבטחה של נוקיה.