הערכות: גוגל תשיק גוגלפון משלה בתחילת 2010

גוגל השיקה במהלך השנה האחרונה מספר טלפונים תחת יצרניות שונות שהגיעו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מתוצרתה

האם גוגל מתכננת להוציא מכשיר סלולרי מתוצרתה במהלך 2010? הערכות עקשניות ברחבי האינטרנט טוענות שכן.

גוגל השיקה במהלך השנה האחרונה מספר טלפונים תחת יצרניות שונות שהגיעו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מתוצרתה. אולם אף אחת מהחברות לא העזה לרשום את המילה גוגל או גוגלפון בפרסומות של המכשיר, אלא לציין רק שמדובר בטלפון המגיע עם אנדרואיד. רוב הציבור כמובן לא עשה את הקישור של האנדרואיד עם גוגל, עובדה שהקשתה על חדירתם של הטלפונים ועל התחרות מול מכשירי המגע המתחרים.

לפני מספר ימים דיווח האתר TechCrunch על הערכות נוספות שהטלפון הסלולרי של גוגל עתיד לצאת או להיחשף בתחילת השנה הבאה ושהדגם הזה יהיה מיוצר תחת חברה קוריאנית: סמסונג או LG, כאשר הפיקוח והתכנון על המפרט והיכולות של המכשיר, נעשים כמובן תחת השגחתה המוקפדת של גוגל.

מפעילות או יבואניות הטלפונים בישראל מספרות, שמבחינה משפטית אסרו עליהן להשתמש במילה גוגלפון בקמפיינים למכשירים אותן הן משווקות והן נאלצו להשתמש במילה אנדרואיד, שלא תמיד מובנת לציבור הרחב.

אם אכן גוגל תוציא טלפון סלולרי מתוצרתה, היא צפויה לא רק להתחרות במכשיר האייפון של אפל, אלא גם בכל היצרניות שמוכרות טלפונים עם מערכת ההפעלה שלה כמו סמסונג, HTC, LG, ומוטורולה, שהסתמכו על האנדרואיד כמערכת ההפעלה העיקרית שלהן.

מבחינת גוגל, מדובר במהלך חכם, מכיוון שהחברות שאחראיות גם על מערכת ההפעלה שלהן וגם על ייצור המכשיר, מציגות בדרך כלל דגמים יותר בשלים, שסובלים פחות מבעיות וכמובן גם יודעים לנצל טוב יותר את הפוטנציאל של הטלפון.