בלעדיות בינג לא תזיז לגוגל

אפילו יחתם הסכם בין ניוזקרופ למיקרוסופט, אפילו יחרימו אותה כולם, הפיתרון איננו שם

בתורת המשחקים, מצב "נץ ויונה" הוא מצב שבו שני הצדדים מפסידים. מטרתה המוצהרת של גוגל היא לארגן את כל המידע המצוי בעולם, וחברות התקשורת שמו להן למטרה לקבל תשלום תמורת הפקת המידע הזה.

אם שוק המשחק המקוון היה שוק תחרותי, היה נוצר מצב מאוזן יחסית שבו כל צד מקבל תמורה הוגנת לשירותיו. אולם שוק החיפוש המקוון אינו כזה. גוגל אחראית כיום כמעט ל-70% מהיקף החיפוש המקוון בעולם, עובדה שאפשרה לה לעשות בתכנים כרצונה מבלי להניד עפעף. איומים בחרמות על מנוע החיפוש לא ישנו את מצב העניינים בצורה משמעותית.

אם הדיונים בין ניוז קורפ למיקרוסופט יישאו פרי, לבלעדיות של בינג על גישה לתכנים של תאגיד התקשורת תהיה השפעה זעירה יחסית על מבנה שוק התקשורת בטווח הארוך. זה כמה שנים שמיקרוסופט משקיעה משאבים אדירים בחטיבת האונליין שלה מבלי לראות רווחים ממנה. היא אינה יכולה להרשות לעצמה לממן את תעשיית החדשות באינטרנט באופן בלתי מוגבל. נתח השוק של בינג, העומד על כ-10% בלבד, הוא קטן מכדי לגרום לגוגל לשנות את התנהלותה.

גם חרם מקיף על גוגל מצד כל הגורמים בתעשיית התקשורת אינו פתרון. הבעיה של העיתונות תישאר בעינה - מציאת מקורות הכנסה באינטרנט, הדוחק את רגלי העיתונות המודפסת. איתור חדשות במנועי חיפוש הוא סימפטום של התהליך הזה ולא הגורם לו.

למרות הכל, תעשיית התקשורת לא עושה כל רע בנצלה את מצוקתה של מיקרוסופט כדי להפיק רווחים, אך על ראשיה לזכור גם שאם הגולשים לא מראים נכונות לשלם עבור תכנים, אין להאשים בכך את גוגל.