בשורה לנהגים: מס הקניה על כלי הרכב החדשים יופחת ל-83%

ירידת המחיר תורגש בעיקר בכלי רכב יקרים ותקוזז בזולים יותר בשל ביטול ההטבת המס על מערכות בקרת יציבות ■ בענף צופים: ימים סוערים בשוק הרכב

מס הקניה על כל כלי הרכב החדשים יופחת מ-90% ל-83%. הודעה על כך צפויה לצאת מחר (ד') בוועדת הכספים, בעקבות סיכום שהושג אתמול בין ועדת הכספים למשרד האוצר. הפחתת המיסים נטו צפויה לעמוד על כ-3.5%.

הירידה תחול בשיעור זהה על כל כלי הרכב, מהזולים ועד ליקרים, ובענף הרכב מעריכים שהיא תחול לאלתר או לכל היאוחר בתחילת ינואר. הטבת המס צפויה להיות מקוזזת בחלקה בשל הביטול של הטבת המס על מערכות בקרת יציבות החל מינואר 2010.

הטבת המס עומדת כיום על כ-2200 שקלים ולפיכך בכלי רכב זולים ובינוניים, עד לסביבות כ-150 אלף שקל, היא תקזז במידה ניכרת את הפחתת המס ותביא לשינויי מחיר בטווח של כמה מאות שקלים עד כ-2500 שקל לכל היותר.

עיקר הורדת המס תבוא לידי ביטוי בכלי רכב יקרים יותר, שבהם העלות של מערכת בקרת היציבות זניחה יחסית. עדיין לא ברור האם הצעד יוכרז מחר בתור "חד פעמי" או כצעד ראשון בתוכנית ארוכת טווח להפחתת מס הקניה ל-60% בתוך מספר שנים. בענף הרכב צופים כי ההודעה על הורדת המס תיצור "ימים סוערים" בשוק הרכב עד להתבהרות התמונה.