דויטשה בנק: קנו מניית דיסקונט - הטובה מבין מניות הבנקים

האנליסט דן הרוורד: הפרשות הבנקים בישראל לחובות מסופקים יגיעו לשיא במחצית הראשונה של 2010 - ואז יתמתנו ■ התשואה על ההון תעלה לרמות "דו-ספרתיות נמוכות"

לאחר פרשיית הדחת שלמה זוהר מתפקידו כיו"ר בנק דיסקונט , הבנק זוכה סוף סוף לחדשות טובות, מכיוונו של דויטשה בנק. בסקירה מקיפה על מניות הבנקים בקרב משקי ה-CEEMEA (מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) מזכיר אנליסט הבנקים דן הרוורד את מניית דיסקונט כמניית הבנקים המועדפת עליו בשוק הישראלי.

את מניית בנק דיסקונט מסקר הרוורד בהמלצת "קנייה". הוא מעריך כי הרווח הנקי של הבנק בשנה הבאה יסתכם ב-1.06 שקלים למניה, לעומת 74 אגורות למניה ב-2009 ו-26 אגורות למניה בלבד ב-2008. לפיכך, מחיר היעד שלו משקף מכפיל 7.4 על הרווח הצפוי בשנה הבאה ומכפיל הון של 0.7. מניית דיסקונט נסחרת היום לפי מכפיל הון של 0.8 בלבד - הנמוך במערכת הבנקאית שם נסחרות המניות סביב ההון העצמי שלהן. מכפיל ההון משקף את שווי השוק של הבנק ביחס להון העצמי שלו.

"בנק דיסקונט נותן תחרות טובה לבנקים הגדולים ממנו במגזר העסקי וממשיך לגדול בנתח השוק", כותב הרוורד, ומציין כי הבנק עשוי ליהנות מגידול בהכנסות מעמלות במגזר העסקי בעתיד. "הבנק צומח גם בקצב המהיר ביותר בענף הקמעונאות וממשיך להגדיל את הלימות ההון שלו".

הרוורד מציין גם את זרזי הצמיחה של דיסקונט, כפי שהוא רואה אותם, ובהם: מינוי יו"ר חדש (יוסי בכר - ע.ב.י), כוונת המדינה להפריט את הבנק (האוצר מתכנן למכור את אחזקתו בדיסקונט, 25%, בתחילת 2010 - ע.ב.י) ויציבות הצפויה בהפרשות לחובות מסופקים.

ואם בהפרשות לחומ"ס עסקינן, הסקירה של הרוורד לא עוסקת, כמובן, רק בבנק דיסקונט, אלא מתייחסת לכלל המערכת הבנקאית בישראל. האנליסט מעריך כי ההפרשות לחומ"ס במערכת הבנקאית יגיעו לשיא במחצית הראשונה של 2010 ואז יתמתנו. הסיבה: ההתאוששות הכלכלית המהירה בישראל שצפויה לשפר את איכות תיקי האשראי של הבנקים. האנליסט מעריך כי ב-2011 יחול שיפור נוסף בהפרשות הבנקים לחומ"ס, וכמו כן צפויה גם עלייה בתשואה על ההון לרמות "דו-ספרתיות נמוכות", כדבריו.

כלכלת ישראל צמחה בקצב שנתי של 2.2% ברבעון השלישי. כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו בשבוע שעבר. זהו הרבעון השני ברציפות של צמיחה חיובית בישראל, לאחר שברבעון הראשון צמח המשק ב-1% ויצא באופן טכני מהמיתון. לפי תחזיות בנק ישראל, הצמיחה הצפויה השנה במשק תהיה אפסית, אולם בשנה הבאה צפויה צמיחה של 2.5%.