הרווח הנקי של רבוע כחול זינק כמעט פי 4 הודות להטבת מס

הסתכם ברבעון השלישי ב-25 מיליון שקל ■ המנכ"ל זאב וורמברנד: "אנו צופים כי כבר בשנת 2010 יעמוד אחוז המכירות של המותג הפרטי על כ-10%"

גם רשת הקמעונאות רבוע כחול מקבוצת אלון של דודי ויסמן נפגעת מהמיתון ומהתחרות המתגברת בעקבותיו, והיום (ד') היא מציגה ירידה קלה בהכנסותיה. יחד עם זאת, רבוע כחול מצליחה לשמור על יציבות בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית מהמכירות, ובזכות הטבת מס הצליחה לרשום שיפור משמעותי ברווחיות שלה לרבעון השלישי.

כאמור, הטבת מס של 13.8 מיליון שקל סידרה לרבוע כחול זינוק של 286% ברווח ל-25.1 מיליון שקל. אולם, ב-9 החודשים הראשונים של השנה הצטמק הרווח הנקי ב-31% ל-64.7 מיליון שקל.

הכנסותיה של רבוע כחול לרבעון השלישי ירדו ב-0.5% ל-1.92 מיליארד שקל, ובסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה ירדו ההכנסות ב-2.5% ל-5.53 מיליארד שקל.

שיעור הרווח הגולמי הרבעוני שמר על יציבות והיווה 27.7% מהמכירות, ו-27.8% ב-9 החודשים הראשונים של השנה. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות שמר גם הוא על יציבות ברבעון ועמד על 3%. לעומת זאת, ב-9 החודשים הרווח התפעולי היווה 3.2% מהמכירות, לעומת 3.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבוע כחול הביעו שביעות-רצון מצמצום השחיקה במכירות בחנויות זהות וציינו כי ברבעון השלישי נמשכה מגמת השיפור, על אף המשך שחיקה.

בתקופת הרבעון השלישי מכירות חנויות זהות ירדו ב-2.5%. לפי הנתונים שהציגה רבוע כחול, מכירות אלה היו בנסיגה שהגיעה לשיא של 7.1% ברבעון הראשון של השנה והצטמצמה ל-6.1% ברבעון הקודם. בסך-הכול ב-9 החודשים הראשונים של השנה אלה ירדו ב-5.5%. ברבעון המקביל אשתקד ההכנסות מפעילות זו ירדו ב-0.6% בלבד.

מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, הסביר: "במשך 2009 אנחנו מיישמים מהלכים אסטרטגיים שעולים לנו כסף, אבל משנים לחלוטין את הרשת. שמרנו על רווח תפעולי יציב כשאחרים ירדו, למרות שהיו לנו הוצאות חד פעמיות שונות. תוצאות רבעון שלישי טובות מאוד ויושבות על רגליים חזקות ויציבות, כשכל מה שרצינו להשיק השקנו". לגבי ההמשך אמר וורמברנד: "אנו צופים כי כבר בשנת 2010 יעמוד אחוז המכירות של המותג הפרטי על כ-10%. על פי הערכתנו שיעור פדיון מזוהה של חברי מועדון הלקוחות יהווה למעלה מ-50% ממכירות רבוע כחול בתחילת 2010".