ה"וושינגטון פוסט" מקצץ: יסגור את כל סניפיו בארה"ב

העיתון יסגור את סניפיו בשיקגו, בלוס אנג'לס ובניו יורק כדי לצמצם את הפסדיו ולהתמקד בפוליטיקה ובחדשות מקומיות מהבירה וושינגטון ■ העיתון הודיע במקביל לכמה מעובדי האתר שלו על כוונתו לפטרם

העיתון "וושינגטון פוסט" יסגור את סניפיו בשיקגו, בלוס אנג'לס ובניו יורק כדי לצמצם את הפסדיו ולהתמקד בפוליטיקה ובחדשות מקומיות מהבירה וושינגטון. העיתון הודיע במקביל לכמה מעובדי האתר שלו על כוונתו לפטרם, בעקבות כמה סבבי צמצומים בדרך של הוצאה לפנסיה מוקדמת.

"בימים של משאבים מוגבלים ולחץ תחרותי מוגבר, אנו חייבים לרכז את התחמושת העיתונאית שלנו במשימה העיקרית של כיסוי וושינגטון והחדשות, המגמות והרעיונות שמעצבים הן את האזור הזה והן את הפוליטיקה והממשלות של מדינות", כתב העורך הראשי של העיתון, ברקוס בראוצ'לי, בתזכיר לעובדים.

ששת הכתבים שמוצבים בניו יורק, בלוס אנג'לס ובשיקגו, יקבלו הצעות לתפקידים בוושינגטון. "למעשה, אנחנו יכולים לכסות בצורה אפקטיבית את יתר חלקי המדינה מוושינגטון", אמר העורך הראשי בראוצ'לי בניו יורק, שאליה הוא הגיע כדי לבשר בעצמו על הצמצומים לעובדי העיתון בעיר. "זה שנים שאנחנו יכולים לסקר נושאים שונים ברחבי ארה"ב באמצעות צוות של עיתונאים נוסעים".

בראוצ'לי, בעצמו כתב חדשות חוץ ב"וול סטריט ג'ורנל" לשעבר, הודה ש"ללא ספק יש יתרונות בהעסקת כתב מקומי קבוע", אך הוסיף ש"אנחנו לא ארגון חדשות ארצי שמשרת את הציבו הכללי, וגם לא סוכנות ידיעות או ערוץ כבלים". לדבריו, העוצמה של הפוסט היא "לבחון נושאים מבעד לפריזמה של וושינגטון".

חטיבת העיתונים של וושינגטון פוסט, שכוללת גם כמה עיתונים קטנים יותר, רשמה הפסד של 166.7 מיליון דולר מתחילת השנה.