קרב הדואופולים

איך יקבלו משרדי האינטראקטיב את גוף המדיה החדש שהוליד שת"פ נענע10 ו-msn

שיתוף-פעולה בין נענע10 ו-msn ישראל, מוצלח ככל שיהיה, עדיין יתקשה לשבור את הדואופול של וואלה ו-ynet, החולשים על כ-70% משוק הפרסום באינטרנט. יש ביכולתו של המהלך להציג אלטרנטיבה ראויה ואטרקטיבית לשני השליטים של הענף, אולם רק הזמן יעיד עד כמה ראויה תהיה אלטרנטיבה זו.

ברור שבנענע10 מאמינים כי מהלך כזה הוא שלב אחד בדרך שלהם להפוך לגוף האינטרנט המוביל, במונחים של היקף גולשים. אחרת הם לא היו מסתכנים באובדן הבלעדיות על התכנים, ולא היו בוחרים לחבור למותג בעל מוניטין פגוע ופגיע.

אולם, גורמים בשוק האינטרנט הישראלי סבורים כי מהלך כזה עשוי להיות יותר מוצלח, אם אתרים נוספים היו מצטרפים, כדוגמת nrg או תפוז.

"זה עשוי לעשות את ההבדל האמיתי, ויש הזדמנות אמיתית לכך", אומרים בענף. "העסקה הנוכחית היא אולי לא העסקה הכי מבריקה שנעשתה אי-פעם באינטרנט הישראלי, אבל הפוטנציאל האמיתי שלה הוא בכך שזה יאפשר לשחקנים נוספים להצטרף, ולבנות ביחד רשת פרסום של אתרים. זה יוכל לשנות את שוק הפרסום בישראל".

ניסיונות קודמים כבר נעשו בעבר, אולם הם לא נחלו הצלחה. כך, למשל, נענע10 ניהל מגעים בעבר עם תפוז ועם nrg, במטרה לייצר אלטרנטיבה פרסומית לשחקניות הגדולות, אולם ללא תוצאה ממשית. גם חטיבת המדיה של דפי זהב, d-Media, ניסתה לייצר גוש פרסומי של האתרים שבבעלותה, ולמכור בהם פרסום; וחברת המדיה Web3.0 הקימה רשת של פרסום באתרים. אולם, מהלכים אלה לא הצליחו עד היום לשנות את ההגמוניה הפרסומית של וואלה ו-ynet.

כעת נותר רק לראות כיצד יתקבל גוף המדיה החדש בקרב משרדי האינטראקטיב בישראל.