אחרי אלרן: פסגות מציב אולטימטום גם לשעיה בוימלגרין

פסגות דורש מחברת האחזקות בוימלגרין קפיטל לפנות לבית המשפט עד לסוף החודש לצורך אישור הסדר החוב ■ במידה שבוימלגרין תמשיך להתמהמה מאיים פסגות כי יפעל לביצוע פירעון מיידי של החוב

לפסגות בית השקעות נמאס מ"מריחת הזמן" של בעלי ההון בהליכי הסדרי החוב. אחרי ששיגרו מכתב זועם לאלרן השקעות שבשליטת משפחת דנקנר (ראו ידיעה נפרדת), הגיע תורו של שעיה בוימלגרין. פסגות דורש מחברת האחזקות בוימלגרין קפיטל לפנות לבית המשפט עד לסוף החודש לצורך אישור הסדר החוב.

במידה שבוימלגרין קפיטל תמשיך להתמהמה מאיים פסגות כי יפעל לביצוע פירעון מיידי של החוב. באסיפת האג"ח שהתקיימה ביום חמישי הביעו המוסדיים תרעומת על כך שהליך הסדר החוב מתעכב.

כבר לפני שלושה חודשים דרש ליאור גרינהויז, מנהל השקעות בפסגות, מנציגי בוימלגרין להאיץ את הליך הסדר החוב שהושג בין מחזיקי האג"ח לבין הנהלת החברה. במידה שלא תהיה פנייה לביהמ"ש עד יום שני הבא - תכונס אסיפה בתחילת דצמבר. בינתיים המשקיעים לא מקבלים את התשלומים התקופתיים, ומצביעים שוב ושוב על הסכמה לדחייתם במספר חודשים.

בחודש אוגוסט האחרון מחזיקי האג"ח אישרו ברוב מוחץ את הסדר החוב עם בוימלגרין קפיטל. החוב למחזיקי האג"ח בסדרות א' וג' מסתכם ב-360 מיליון שקל, ובמסגרת ההסדר מחזיקי האג"ח מוותרים על חוב של 140 מיליון שקל בתמורה ל-30% ממניות החברה. בוימלגרין מצידו מוותר על התחייבויות של החברה כלפיו בהיקף של 320 מיליון שקל.

לגבי יתרת החוב למחזיקי האג"ח: בוימלגרין קפיטל תנפיק אג"ח סחירה בהיקף של כ-150 מיליון שקל, שתיפרע בחמישה תשלומים שנתיים שווים החל מיולי 2015; ואג"ח סחירה נוספת בהיקף של 70 מיליון שקל, שמועד פירעונה יהיה בשנת 2024. לאג"ח הללו יהיו ביטחונות בדמות שיעבוד שני על מניות אזורים ושיעבוד שני על נכסים פרטיים של שעיה בוימלגרין בארה"ב. הנכס העיקרי של בוימלגרין קפיטל הוא אחזקה של 64% בחברת הנדל"ן אזורים. לבנק מזרחי-טפחות יש שעבוד ראשון על המניות.