מדד הדולר שירד לשפל של 15 חודשים ליבה עליות בנפט ובזהב

הגז הטבעי זינק בסיום המסחר ב-8.4% ומחירו נקבע ב-5.16 דולר למיליון BTU ■ הזהב שוב קבע שיא של כל הזמנים ברמה של 1,185 דולר לאונקיה לאחר שטיפס ב-1.7% ■ מדד הדולר בשפל של 15 חודשים

החוזה העתידי על הזהב שבר היום עוד שיא של כל הזמנים לאחר 9 ימי עליות רצופים, והחוזים על מוצרי האנרגיה זינקו על רקע נפילת מדד הדולר לשפל של 15 חודשים, זאת כאשר שוק המניות בוול סטריט רושם הערב עליות קלות אך הן מאפיינות חלק גדול של המניות בשוק.

סחורות האנרגיה טיפסו הערב במשוקלל ב-4.1%, כאשר החוזים על הגז הטבעי המשיכו את המומנטום החיובי לאחר שנרשמה עלייה מתונה יותר מהצפי ברמות המלאי. החוזה על הגז הטבעי זינק בסיום המסחר ב-8.4% ומחירו נקבע ב-5.16 דולר למיליון BTU .

החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בינואר סיים בעלייה של 2.6% ונקבע ב-77.96 דולר לחבית לאחר שבדו"ח המלאים שפורסם אחה"צ נרשמה עלייה של מיליון חביות נפט גולמי לעומת צפי כי המלאי יעלה ב-1.4 מיליון חביות, גם מלאי הבנזין עלה במיליון חביות.

המתכות היקרות עלו בסה"כ ב-2% הערב על רקע חולשתו המתמשכת של המטבע האמריקני, את העלייה הבולטת מבין המתכות היקרות רשם גם הערב באופן שכבר אינו מפתיע הזהב שהוסיף לערכו 1.7% ונקבע ב-1,185 דולר לאונקיה. לאחר קביעת השער המשיך שערו של הזהב לעלות ובמסחר האלקטרוני נסחרת המתכת ב-1,190 דולר לאונקיה. בתוך פחות מחודש זינק מחיר הזהב בכ-15%.