הבנקים בבריטניה יתמודדו עם משטר נוקשה למתן בונוסים

ווקר המליץ להעניק בונוסים "מאוזנים", כך שלפחות ממחציתם יוענקו באמצעות תמריצים לטווח ארוך על פני שלוש עד חמש שנים ■ HSBC, התנגד להצעות אלה וטען כי במקומן צריכה לבוא דרישה לקיים קוד תגמול הוגן לשירותים הפיננסיים

על פי דו"ח ממשלתי שכתב יועץ בכיר במורגן סטנלי, דויד ווקר, בנקים בבריטניה ייאלצו להתמודד עם משטר להגבלת הבונוסים של הבכירים מהקשים ביותר בעולם. "הבנקים צריכים לדחות את תשלומי הבונוסים של הבכירים בחמש שנים ולשמור הכוח לקחת בחזרה בונוסים אלה", טען ווקר בדו"ח הסופי לממשלה הבריטית שפורסם היום (ה').

HSBC , הבנק הגדול ביותר של אירופה, התנגד להצעות אלה וטען כי במקומן צריכה לבוא דרישה לקיים קוד תגמול הוגן לשירותים הפיננסיים.

"אם הצעותיי ייושמו, יהיה לנו משטר קשוח יותר מאשר של כל סמכות שיפוט בעולם", אמר ווקר אתמול בראיון טלפוני. "אלא אם כן, מדיניות התגמול תיאכף, לאחר מכן חברות פשוט לא ייעשו את זה", הסתייג ווקר.

הממשלה הבריטית מנסה לשכך את הכעס על הבכירים הבנקאיים על הענקת בונוסים בעקבות כך שמשלימי המסים שילמו יותר מטריליון פאונד (1,67 טריליון דולר) לתמיכה במימון ציבורי כדי לשמור על המערכת הפיננסית בזמן יציאה מהמשבר הפיננסי הגרוע ביותר מאז השפל הגדול. ראש הממשלה הבריטית, גורדון בראון, אמר ביולי האחרון לאחר פרסום דו"ח הביניים של ווקר כי הממשלה תתמוך בתוכנית הגבלת הבונוסים של הבכירים.

שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, ביקש מווקר לבדוק את הקשר בין תשלום בונוסים ובין נטילת סיכונים והאם המנהלים עושים מספיק כדי למנוע את הידרדרות התעשייה הפיננסית.

ווקר המליץ להעניק בונוסים "מאוזנים", כך שלפחות ממחציתם יוענקו באמצעות תמריצים לטווח ארוך על פני שלוש עד חמש שנים, כאשר החצי השני ישולם בטווח הקצר במשך שלוש שנים. "בנקים יורשו לקבל בחזרה תשלומי הבונוסים במקרים של חשיפת הודעות כוזבות והתנהגות בלתי הולמת", אמר.